Muncitori chinezi

Suntem indiferenti, trecem pe langa ei si intoarcem privirea pentru a nu ne macula simtul estetic. Uneori dramele sunt uriase. Cititi un mail pe care prietenul Vadim Ghirda mi l-a trimis aseara. Cine poate sa-i ajute pe acei nefericiti sa nu-si intoarca privirea.

`Acestia sunt cativa dintr-un grup intre 200 si 700 de muncitori chinezi care lucrau in constructii in Bucuresti si care acum au ramas fara serviciu si fara posibilitatea de a se intoarce acasa. Nu au mai fost platiti de doua luni si stau in niste corturi improvizate langa ambasada Chinei. Dieta lor zilnica se compune din bucati de paine si apa fiarta, majoritatea sunt bolnavi din cauza frigului.


Deocamdata autoritatile chineze nu le ofera sprijin pt repatriere.

Vreau sa va rog ca, in masura posibilitatilor, sa la oferiti ajutor. Nu sunt necesare lucruri sofisticate, alimente de baza (paine, conserve, orez), lucruri in care sa se inveleasca, medicamente de raceala, tigari.

Daca aveti cum cred ca ar fi util sa popularizati situatia lor – poate ajunge la urechile cuiva care are putere sa ii ajute.

Va multumesc mult si imi cer iertare ca va deranjez cu asta dar cred ca ne face bine tuturor sa ne amintim cat de multi oameni sunt mult mai putin norocosi decat noi.

Multumesc.

vadim”

51 thoughts on “Muncitori chinezi

  1. Oribil ! Pozele astea ma fac sa-mi fie rusine de mine si de nemultumirile mele cotidiene. Ce ma sperie mai mult sunt expresiile faciale ale acestor oameni… Nu stiu daca sunt mai putin expresivi decat altii, dar parca pe chipul niciunuia nu se citeste o sfanta si justificata revolta, ci… resemnare. „asteptam, induram, suportam, incercam s-o scoatem la capat…”
    Ce n-ai spus tu, draga Ionut, e locul unde sunt acesti oameni ca sa incercam sa-i ajutam cumva.

    • Buna Livia! E scris in text:
      „Nu au mai fost platiti de doua luni si stau in niste corturi improvizate langa ambasada Chinei. „
      Probabil ca ai fost foarte socata de imagini

    • @Monica: nu e vorba de alesul cititorilor , ci de tonul postarilor pe blogul meu. Niciodata nu o sa las tonul commenturilor sa degenereze asa cum s-a intamplat pe celelalte bloguri. Daca aveti rafuieli personale sunt destule locuri – mai mult sau mai putin publice – unde s-o puteti face. In aceeasi directie, orice schimb cordial de opinii, chiar sau – mai ales – divergente e binevenit.

  2. Pingback: Muncitori chinezi - Vlad.Nastasiu

  3. E oribil . Inteleg ca nu ii mai ajuta chinezii pentru ca au plecat . Dar intrebarea mea este alta . De ce nu ii ajuta statul roman . Eu cred ca daca avem bani sa facem biserici si sa cumparam autobuse noi sau eu mai stiu ce , avem bani sa ajutam 100 straini lasati pe strazi . Eu in locul parlamentarilor as face un anunt la televizor pentru a angaja ceva oamenii care pot sa lucreze . Si ceilalti sa fie tratati intr-un spital judetian .

  4. Felicitari pentru postarea acestui blog!
    Maine va aparea un material despre muncitorii chinezi in ziarul Click!
    Sper ca si alte ziare si televiziuni sa aduca in prim plan situatia acestor oameni si sa incercam sa aducem o mana de ajutor!

  5. Ionut, eu stiu ca stirea a aparut mai mult sau mai putin evaziv si pe la nu stiu ce post tv.
    Dincolo de ce face un guvern sau o ambasada, ce-am putea face noi?
    Ma gandesc la un gest mic, pe care si cei de la distanta sa-l putem face pentru semenii nostri… ca un gand ca romanii de-ai nostri au suflerit si ei prin alte tari, sau din simplul motiv ca ne pasa.

    Da… ce putem face noi cei aflati mai departe de acesti oameni?
    Mizez pe prietenii nostri din Bucuresti… eu sunt gata sa intind o mana!

  6. Sa-i ajute confratii lor care vand marfa fara acte la Europa. Sunt frustrata de faptul ca in acel loc Europa sau Dragonul Rosu romanul este sclavul chinezului (in tara noastra). Sa se duca acei patroni chinezi sa le acorde ajutor iar statul roman sa aiba grija de Romani.

  7. Cred ca cel mai mare ajutor care li se poate da este insusi mediatizarea situatiei lor. Sunt sigur ca dupa ce vor vedea aceste poze, vor fi persoane impresionate care vor intinde o mana… Fiecare avem de suferit de pe urma situatiei economice din ziua de azi, si trebuie sa ne gandim ca poate au si eu copii acasa; cu siguranta nu au venit la noi sa se imbogateasca, ci sa duca un trai mai decent.

  8. Cristina, sa ma ierti, dar nu-s de acord cu tine. Sper din tot sufletul ca esti intr-o toana proasta. Nici eu nu ma zvarcolesc in transpiratii reci de grija chinezilor, in sensul ca n-o sa ma duc sa le fac o ciorba calda, recunosc. Dar nici nu pot fi de acord cu tine, ce ne-am face daca ar gandi asa si strainii (si mai ales la autoritati ma refer) si i-ar lasa, prin tarile lor, sa moara de foame pe cei care pleaca din Romania sa munceasca, deseori prin firme de recrutare fantoma, si se trezesc pe te miri unde cu contracte neonorate?
    Nu putem judeca la gramada o comunitate, unii sunt cei care fac aici afaceri ilegale sau se omoara unii pe altii si le gasim ramasitele in valize – adica mafiotii lor, si altii sunt oamenii astia amarati, care au venit, impinsi de saracie, sa castige aici o paine muncind in constructii. Nu fi nedreapta!

  9. Te sustin alinag… asa cum am mai zis mi se pare ca am vazut ceva la stiri, era un biet tanar, slabut, abia pricepea cuvintele romanesti pe care le zicea si chiar ma gandesc serios ca am putea pune mana de la mana, nu stiu cum, de-aceea astept idei ale celor din imediata apropiere, macar o bucata de paine sa aiba bietii oameni, pana se va gasi o solutie sa mearga acasa. Sau o haina, un pled, ceva.
    Si nu neaparat ca poate si ai nostrii plecati trec sau au trecut prin astfel de momente, dar e vremea sa aratam ca ne pasa… numai asa ne putem schimba, numai asa ne putem dezvolta…
    Eu asa cred…

  10. Catalin, eu cred ca ar trebui sa renuntam la ideea de trai decent… ar trebui sa gandim in termen de bunastare, bine, oricum altfel, cum vreti, dar nu asa… mie trai decent mi se pare o jignire… si ma inspir din oameni mai luminati care spuneau ca decenta e limita cea mai de jos, linia de plutire.
    Si mediatizarea e un fel de capra vecinului… adica e la ei in ograda, nu ma afecteaza!
    Si inundatiile si toate necazurile din ultima vreme au fost mediatizate, dar oamenii, romanii, tot au ramas fara case si autoritatile tot au strans din umeri. Ajutorul a venit de la cei care au decis ca le pasa.

  11. Cred ca rolul acestui text este sa anunte oamenii din bucuresti ca pot face ceva sa ajute pe cineva.
    Cred ca e inutil sa stai sa dai vina pe cineva pentru situatia acestor oameni si de asemenea inutil sa te gandesti ce ar putea face altii pentru ei si cine ar trebui sa faca.
    Eu zic sa se inceteze cu gargara asta si cine vrea sa faca ceva pentru asta, sa faca, cine nu, nu.

  12. Pingback: radem, dar e trist de fapt « scurt

  13. I-mi pasa de oameni aflati in dificultatea, dovada sunt gesturile mele caritabile anonime.
    Crede-ma Alinuta ca sunt romani in dificultate pe care nu-i ajuta nimeni. Iar presa din acele tari nu-i mai mediatizeaza atat, mediatizeaza doar evenimentele negative in care sunt implicati romani.

    • @Cristina Bizu: Am preferat sa nu public commentul tau. Am facut acest post din motive umanitare: cei care vor si pot sa ajute. Nu l-am facut pentru discutii sterile pe marginea lui. Merci pentru vizita.

  14. Pun pariu ca vreo 30 % din cei care au sustinut „cauza chinezilor fara adapost” pe acest blog nu s-au gandit vreodata sa faca vreo binefacere pentru comunitatea de rromi de la noi din tara…sau de lipoveni de prin delta dunarii…sau mai stiu eu ce alte grupuri defavorizate. Alex…vad ca ai scris guvernului sa ii ajute pe chinezi…ai scris vreodata guvernului pentru a le trimite poze cu felul in care traiesc comunitatile de rromi din Ro?

    In dreptul international fiecare stat are grija de cetatenii sai, pe teritoriul statului sau in afara granitelor.

    Sunt pentru actele de filantropie din partea noastra in schimb si de ce nu poate niste agentii umanitare, ONG-uri etc si precum a spus cineva mai sus…antrenarea chinezilor cu drept de rezidenta permanenta sau temporara pe teritoriul Ro in actiuni de filantropie: donatii, locuri de munca etc etc etc

    Regards,
    Irina

  15. draga ionut,am citit cu mult interes postarea ta. e foarte trist ce se intampla,si angajatorii nostri procedeaza la fel ca omologii lor din alte tari! isi bat pur si simplu joc de niste oamenii amarati care isi cauta un loc de munca mai bine platit. le promit salarii mari, dar cand ajung in tara respectiva realizeaza ca totul a fost doar o minciuna cosmetizata! ii taxeaza pentru cazare,masa,intretinere si ei amaratii nu mai raman cu nimic! e foarte trist si jenant totodata. ambasada chinei ramane indiferenta la doleantele lor; da-ne un cont la care sa putem contribui ca sa-i putem ajuta. e foarte trist ce se intampla: se profita de pe urma unor bieti oameni care au ales sa-si caute un loc in lume unde sa poata castiga un ban mai mult pentru a-si ajuta familia!doamne unde s-a ajuns,nu mai exista umanitate,ci numai dorinta de imbogatire a unora pe spatele altora! trist,foarte trist!

  16. Raman siderat cand vad reactia unora in fata unei drame umane. Conteaza oare atat de mult nationalitatea? Etnia? Cetatenia?

    Am uitat sa fim oameni, aia e.

    E foarte usor de ajuns acolo cu niste baxuri de orez si altele asemenea. E chiar mai usor decat a te da rotund pe internet ca mai bine ii ajutam pe tigani si asa mai departe. De parca respectivele persoane au miscat cumva vreun deget sa-i ajute pe tigani sau pe alti defavorizati. Pretexte jalnice pentru autosuficienta.

    Ionut, multumesc pentru ca ai atras atentia asupra problemei acestor oameni. Poate reusim sa facem ceva.

    • Bine-ai venit zvoner. Eu multumesc tuturor celor care au raspandit informatia. Ieri stirea a aparut in Click, Adevarul, Evenimentul. Inclusiv Mihaela Radulescu si-a manifestat interesul pentru soarta sarmanilor oameni. Cel mai import e ca diverse persoane au inceput sa le aduca mancare si imbracaminte.

  17. Pingback: Zvoner.ro » Chinezii care mor de frig si foame

  18. Am vazut reportajul pe Pro la stiri, parca, acum una/doua zile. Nu am vazut vreun follow-up la situatia asta. Nicio autoritate sesizata, nimic. Pacat. Nu se rezolva nimic daca oamenii le duc mancare si medicamente cat timp stau in corturi in frig si nu se pot repatria.

    • Au inceput sa se faca ceva presiuni, dar lucrurile se misca greu. Important pentru moment e sa aiba adapost si hrana. Facem partea dintr-o societate eminamente birocratica, deci lucrurile se misca la viteza melcului obosit.

  19. Pingback: Ne ocupam noi de logistica | Lamaie. Spicy and fragrant.

  20. Dupa cum spunea cineva, nu vad rostul de a ne impiedica de nationalitate etc. Eu recunosc ca fac demersul asta pentru ca stiu ce inseamna sa fi muncitor (la negru) intr-o tara straina. Esti nimeni. Noi la Da si primeste ajutam pe oricine, dar asta e azi cauza noastra. Daca vreti sa ii ajutati pe acesti oameni, noi primim obiectele si le ducem acolo. Linkul este in trackback-ul de mai sus.

  21. Pingback: MediaCafe » Blog Archive » funny, not!

    • Scuze Cristina Bizu, daca am parut dur sau mitocan. Dar chiar nu am dorit ca acest post sa fie generator de trafic sau raspanditor de reclama pentru blog. Sincer, e vorba de subzistenta, de supravietuire. Voi cum reactionati cand auziti de romani muritori de foame prin tari straine si ambasada locala isi baga picioarele? Nu ati fi mai linistiti afland ca niste amarati locali carora le pasa incearca sa ii tina in viata nepasandu-le de establishmentul ocupat sa cheltuie impozitele de la contribuabili? Daca vreodata ai fost miscat de o drama si n-ai facut nimic pentru ca iti spuneai ca n-o sa conteze daca faci sau nu ceva TU ca individ, acum e momentul sa rezolvi aceasta problema cu constiinta ta. Sau nu. Esti numai tu cu tine. Un moment de sinceritate si onestitate. Sa vrei sau nu. Sa schimbi sau nu.
      Spunea cineva de ONG-uri, asociatii, de homeleshii noshtri shi de populatia rroma. Da, e adevarat, toate exista. Pentru fiecare exista nenumarate asociatii/organizatii/structuri. Unii isi fac treaba, altii nu. Unii se multumesc cu deducerile de la impozitare. Oamenii astia nu au pe nimeni! Ai lor, de la ambasada, se uita in alta directie. Ca si cei de la ambasadele noastre din alte tari, interesati mai mult sa cheltuie pe diverse manifestari cultural-artistice, decat pe repatrierea romanilor aflati la necaz. N-are sens sa mai continuu cu exemplele, cred ca ati inteles ideea.

  22. oh.
    e bine ca sunt asa multe pareri si oameni carora le pasa suficient cat macar sa lase un comment aici. nu cred ca ajuta cu ceva sa ne contram aici si daca unii dintre noi au acumulat ceva energii, fie ele pozitive sau negative, haideti sa vedem daca le putem canaliza inspre ceva constructiv. nu luati ista propozitie ca un indem colectiv, ci mai degraba ca unul personal de genul : ce pot face eu pt acesti oameni? eu pana acum am ales sa public acest mesaj de ajutor pe apropo.ro si mai departe incerc sa vad ce alte actiuni indirecte sau directe pot face pentru acesti oameni care au venit in romania ca sa munceasca si sa castige un ban.fata de alte nationalitati, despre acesti oameni nu am auzit nimik : nu tu viol, nu tu batai, nu tu alte porcarii, semn ca ei au venit sa lucreze si sa stranga un ban cinstit. haideti sa-i ajutam fiecare cum putem.

  23. Am fost mai multi acolo, cand am ajuns pe la 14 am vazut ca erau deja ridicate niste corturi (ori din partea Crucii Rosii, ori din partea unei autoritati nationale, mi-a zis ceva un roman de la fata locului dar nu am inteles). Erau multi chinezi, acoperiti inca cu plasticele alea.
    De mancare le-a adus multa lume, tocmai li se dadea si supa calda. Au primit de la mai multi si orez din plin, pui, paine, ulei, apa minerala.
    Din cate am inteles oamenii nu au venit pe bani putini aici, au dat fiecare spaga 6-7000 de euro ca sa ajunga sa lucreze in Romania pe salarii bune, de 6-800 de euro (se stie ca chinezii sunt constiinciosi si muncesc de rup). Din pacate au fost tepuiti si au ramas pe drumuri.

    Ei protesteaza pentru ca isi vor si banii furati inapoi, si vor ca ambasada Chinei sa ia masuri impotriva escrocilor care i-au pacalit.

    Cel putin atat am retinut eu de la romanii de la fata locului, caci cu chinezii nu te poti intelege, nu vorbesc nici engleza, nici romana.

    Nu stiu daca vor mai avea nevoie de mancare, oricum ar fi de preferat ca ajutorarea sa continue coordonat, nu asa cum a fost zilele astea, ca o sa inceapa sa li se strice mancarea in curand. Sfatul meu ar fi ca cine mai vrea sa ajute sa recurga la una dintre asociatiile care vor sa ajute coordonat.

    ps. tulburator sa ti se spuna „multumesc” intr-o romana chinuita de un chinez rebegit de frig. Ma gandeam ca si romanii nostri plecati acum ani de zile cu primele valuri in Italia si Spania pateau la fel din cauza teparilor de aceeasi natie cu ei. Caci da, teapa le-a dat-o o chinezoaica🙂

  24. Pingback: Terminati cu pozele cu chinezii! » zoso's blog

    • Merci zvoner pt update. Am vrut sa ajung si eu in seara asta pe acolo, dar s-a intamplat altfel. Voi ajunge cu siguranta maine. Asa cum spui si tu e momentul sa se coaguleze eforturile. O varianta ar fi „fructele” care au postat mai jos si pe care le felicit pentru initiativa lor exemplara. Fac sa mai ai incredere in oameni.

  25. De ce nu veniti sa-i pozati si pe romanii care traiesc in baraci in suburbiile Romei, sa vedeti acolo in ce cacat cu sobolani se traieste?

    Diferenta intre chinezi si romani napastuiti e ca daca la primii le dai o paine iti zic multumesc, ultimii te baga in pizda matii si-ti cer bani de bautura.

  26. Pingback: Kill Me

  27. eu zic ca e de apreciat ca nu au sarit si nu s-au batut pe mancare asa cum am vazut ca fac alte natii intr-o asemenea situatie. e un lucru rar intalnit. desi sunt intr-o stare jalnica si probabil in culmea disperarii, au asteptat sa fie impartita mancarea si apa asa cum s-a putut. cel putin asta am vazut in primele zile. alti oameni se bat pana si pt un scaun in tramvai

  28. vorbele ca vorbele, dar haideti sa FACEM CEVA! stabilim un loc, o ora, luam niste merinde si le ducem bietilor oameni. haideti sa ne miscam cumva! serios acum, ca oameni suntem cu totii!!!!!

  29. Buna,

    Actiunea Comunitara (voluntarii din liceu) de la Grup Scolar de Industrie Alimentara si Agora Unit din Timisoara organizeaza o campanie de strangere de fonduri pentru muncitorii chinezi. Pana pe miercuri, 25 februarie. Ne ajutati ca din banii stransi, chiar daca nu sunt multi, sa facem o donatie in medicamente sau in alimente? Noi suntem departe. Nu putem ajunge.
    Multumesc

  30. Buna Ionut,
    Bine ca ai postat imaginile acestea tulburatoare.Bietii de ei stau de aproape 2 luni asa …cred ca ,la un moment dat, li s-a dat si ceva apa! Oricum,este destul de trist, avand in vedere ca lumea trece pe langa ei,inchide ochii si doar isi promit in barba ca ar trebui luata o atitudine….

Lasă un răspuns

