Mai ai ce fredona azi?

Dance me to your beauty with a burning violin Dance me through the panic 'til I'm gathered safely in

Dance me to your beauty with a burning violin / Dance me through the panic 'til I'm gathered safely in Leonard Cohen

Postul asta mi-a fost inspirat de linkul peste care am dat aseara:

http://www.trilulilu.ro/ABBAfan/b98cd7526576d5

Si de comentariile de-acolo.  Era evident palierul de varsta al celor care isi dadeau cu parerea, la fel de evidenta fiind crevasa dintre gusturile muzicale. Eu atat am de zis: din muzica de dupa 90 personal nu pot fredona decat cateva melodii ale unor muzicieni din zona folk-rock. In zona de pop e jale! Si ce jale! Nu sunt un laudator al anilor 80, chiar dimpotriva, dar … Voi sunteti de alta parere?

P.S. Faceti abstractie de derapajele cronologice ale top-fauritorului😉

57 thoughts on “Mai ai ce fredona azi?

  1. Serus! Bestiale piese……muzica buna nu are nici o legatura cu varsta!
    Cand ma apuca melancolia/depresia/curatenia imi fac un playlist pe youtube cu melodiile astea….la fel, acum 2 ani cand am terminat facultatea si am dat chef ( in Cluj la medicina se numesc Serenade) astea au fost melodiile pe care am chefuit noi studentii nopti si nopti….
    Acum ascult locul I….tin minte un chef la munte cand a rasunat padurea de melodia asta….initial originalul iar apoi(dupa alcoalele de rigoare) putin karaoke…:)))
    Cat despre comentarii….gusturile nu se discuta…in schimb cine infiereaza melodiile vechi nu stie vorba aia: oldies….but goldies…..

    • Corect… as putea adauga ceva legat de varsta si gusturi, dar nu vreau sa fiu acuzat de imbatranire prematura ;)) mai ales ca eu ascult cu placere muzica din ’50-’09 ;))

  2. Minunate cantece! Recunosc ca am ostare de melancolie sau ma in cearca nostalgia atunci cand le ascult!
    Totusi, mai fredonez si cantece aparute mai recent :
    Cargo , „Daca ploaia s-ar opri” , Florin Chilian „Chiar daca” , Anca Parghel , Tom boxer „Brasil” , Mihai Traistariu „Tornero” , Taxi ” stelele care cad”,
    Iris „Vino pentru totdeauna „

  3. Ionut, nimeni nu imbatraneste…ne maturizam….Eu spre exemplu am implinit anul asta pentru a 4-a oara 25 de ani…..:))) Pe de alta parte daca ies in timpul saptamanii pentru o noapte alba la servici nu mai sunt om cateva zile….da’ nu…nu putem spune ca imbatranim…:)))

    • @Irina: am zis eu ca imbatranesc? Am spus ca n-am vrut sa fiu acuzat ca fac o afirmatie in siajul imbatranirii ;)) Altfel, inca mai rezista la niste nopti albe lunar la serviciu😉 Mai greu, dar mai rezist😉

  4. draga ionut, bun gasit in primul rand.
    in postarea ta de-acum este o referire la muzica pop si anii 90 cu care nu numai ca sunt de acord, dar duc batalii grele pe frontul acesta in lumea mea reala.
    am comentat recent la simona pe blog, faptul ca am urmarit recitalul holograf de la cerbul de aur doar pentru ca acolo, in randul patru, ne zambea colgate un prieten de pe blog. si spuneam acolo si repet si acum ca muzica celor de la holograf, directia 5 si multi altii a cotit-o spre comercial si spre slaba calitate, ca trupe cu ani grei in spate de muzica buna canta acum „primavara incepe cu tine”, „esti asa frumoasa”, „si n-am iubit pe nimeni….” si ma opresc aici.
    daca intram in sfera pop, cred ca marii nostri poeti se rasucesc in morminte auzind numai textele scrise „adanc” si lalaite cu voci prelucrate mult in studio, ca sa fie totusi ceva, acolo…
    pentru ca important in muzica pop de acum sunt silicoanele si muschii fesieri…
    week-end bun sa ai!😀

    • @ pisica: Bine-ai revenit! Din pacate nu numai Holograf. Multe trupe se considera ca fiind rock pt ca au chitara electrica si „trupetii” chinuie diverse instrumente. In ceea ce priveste pop-ul actual nevasta-mea s-a exprimat foarte plastic: interpretele de azi canta din fund😉

  5. 😀 extrem de reala exprimarea, ionut.
    si sa stii ca nu am plecat. intram, citeam, am fost mereu pe-aici, cu pasi moi si cuminti.
    cumva nu am scris nimic, pentru ca scriu atunci cand am ceva de spus.
    holograf era doar un exemplu pe care eu il folosesc des in bataliile mele. dar, de multe ori, vorbesc la pereti.

  6. Chiar ai citit Ionut?
    Ti-a placut interpretarea lui Mirel , cu privire la ” Cantec pentru sarbatoarea ierbii” ?, stii tu, „Mai avem nevoie si de iarba ”🙂

    • @ Blanca: pai versiunea noua in directia aia trage ;)) oricum nu a fost sincer cand a zis ca nu rezoneaza cu originalul: e pur si simplu imposibil ca la varsta lui sa nu fi fost participant la cenaclurile flacara ;)) iar sa spui de nicolescu ca e redus mintal mi se pare o mitocanie grosolana.

  7. stiu ca ne citesti si pe-acolo, ionut!😀
    blanca, sa fiu sincera, nici mie nu-mi place cantecul ala.
    dar nu spun nimic, ca iar ma acuza careva de buna intelegere…

  8. Ionut, eu am vrut sa pun originalul, dar daca nu l-am gasit, nici prin cap nu mi-a trecut ca versiunea cea noua ” trage in directia aia”🙂
    aha, deci esti la curent… : )
    ai vazut ca n-am avut prea mari sanse cu un asa razboinic…
    oare scrii si tu pe acolo?, sau esti doar fin observator? sau ne lasi sa ghicim?🙂

    • nu-mi plac confruntarile fara miza, iar eu incerc sa fiu pe cat posibil cat mai tolerant si deschis. personajul respectiv imi pare infatuat si din genul paun, deci chiar nu ma intereseaza pana nu emite ceva de substanta. iar cand am vazut k scrie jungian (de la jung) cu y mi-a fost de-ajuns😉

  9. 😦 mie imi vine sa plang de ce se intampla pe blog la simona…pana sa apara paunasul totul era cat de cat in armonie cu simona…acum discutii savante care ar trebui sa se poarte pe messenger. te rog din suflet ionut sa nu lasi pe nimeni sa iti distruga blogul🙂

    • cand aici era sa se intample la fel am taiat „macaroana” „barbotacilor”. dupa cum spuneam nu agreez luptele la baioneta intre terti decat pe propriul lor teren de vanatoare, recte blog. la mine dorect discutii civilizate si la obiect.

    • 😉 pai vezi! cum era sa nu… doru stanculescu… unde mai pui k am avut ocazia – la ARTCUB – intr-un recital Chilian, sa ascult melodia asta cu acompaniamentul Mihaelei Mihai, sora lui Doru. ;)) noroc chior, nu?

  10. eu n-am auzit-o live cu ei doi, dar o stiu, i-am auzit si cantand-o impreuna.
    da, asa esti tu… norocos!😀
    apropo, am citit postarea ta despre cohen, dar cum nu prea l-am ascultat, nu m-am apucat sa emit pareri. mi-a placut ce ai scris tu. mai ca m-as apuca de niste auditii, cam asa cum am facut si cu sigur ros.

  11. am ascultat topul si mi-am adus aminte de liceu, cand stiam toate melodiile acelea si le cantam cu totii cand ne strangeam la cate un chef. Ce vremuri bune. Cat despre Cohen si muzica lui, ce pot sa spun decat ca-mi vibreaza sufletul cand il ascult. L-am descoperit acum 15 ani si nu ma mai satur de el.

    • Buna, Alexandra! Si eu l-amk descoperit acu’ vreo 20 prin intermediul unui prieten muuuuuult mai in varsta. Am avut noroc de prieteni interesanti si … mai in varsta decat mine. Lor le datorez jumatate din ceea ce sunt azi. Restul mamei mele.😉

  12. tatal meu era guru al meu in ceea ce priveste cultura muzicala. aveam pe vinil o colectie impresionanta de concerte ale operei di paris(bunica mea se ducea anual la sora ei) si tata era fan Vanghelis

  13. tata avea pe benzi de magnetofon Vanghelis. asculta mereu. Ii placea muzica buna, cu substanta si dupa revolutie spunea ca noi suntem generatia Lambada care nu stie ce inseamna cultura

  14. saracul tata, era. a murit acum 11 ani. si a vazut destul de rapid incotro se indreapta tinerele generatii. era profesor de matematica, dar si un prieten apropiat al marilor minti dizidende de pana 89. poate ca noia ma scapat sa nu fim generatia lambada, dar generatiile de acum?

  15. ce credeti despre dedublarea personalitatii?
    am vazut ca acest lucru se practica chiar si in discutiile noatre.
    Ionut eu as face o campanie de promovare a muzicii bune, care are melodie, vers si sens.

    • Copiii invata direct de la parinti, chiar daca nu pare evident. „Aschia nu sare departe de trunchi” are mai mult adevar decat s-ar crede.😉 Eu nu am incercat in niciun fel sa-i impun ascultatul vreunui tip de muzica lui fiu-meu si – dupa Eminemul, Parazitii, 50 Cents adolescentei – acum asculta rock, alternativ, metal si chiar black ;))

  16. Stii ma gandeam la campania de promovare ca sa aibe ce sa fredoneze si copii nostrii, ca deocamdata lalaie. al meu e un caz fericit. Ii place rock-ul vechi. fara manele si te iubesc, te doresc…

  17. da, la faza cu parintii ai dreptate. dar tocmai le cantam unor prietene melodiile din topul 20 de aici. cand ma certam cu al meu fost, imi venea in minte tot timpul ” ne-ar trebui o mie de ani sa recladim…”, nu stiu de ce. e atat substanta in unele cantece. si mai am cantece tematice.

    • Cred ca, de fapt, perceptia se atenueaza odata cu civilizatia. De fapt, sunt aproape sigur ca e asa. Eu am o admiratie neconditionata pentru generatiile trecute, chiar daca am avut – ca toata lumea – meciurile inerente cu parintii la palierele temporale respective😉

Lasă un răspuns

