SA-TI FACI PAINEA PROPRIE

Dupa cum stiti, la inceputul lui decembrie a fost ziua celuilalt nume al meu. Prietenii mei de-o viata care-au venit sa ma sarbatoreasca mi-au adus un cadou „otravit”: o masina de paine. La vreo 2 zile dupa eveniment am desfacut cutioiul de-un metru si ceva si-am scos „monstrul”. Dar ia cartea tehnica de unde nu-i. M-am plans prietenilor pe lista comuna de discutii si in ziua urmatoare eram posesorul a nu mai putin de 4 variante ;)! Am purces la a 2-a tentativa de imblanzire a fiarei si n-am reusit decat sa maresc lista lipsurilor: o paleta de la cuvele medii si cadrul de sustinere pentru cuvele mici. Acestea-s serviciile oferite de marele lant de supermarketuri C… ;((((

Microsoft Word - Document1

Dar, trecand peste astea, am adus acasa vreo 3-4 feluri diferite de faina si drojdie, 2 de zahar, fulgi de ovaz, cartofi, cereale, seminte si nuci de toate felurile si am purces la treaba. Prima tentativa s-a dovedit a fi si prima nereusita: folosind reteta de baza numi-am dat seama ca drojdia proaspata nu trebuie tratata precum cea uscata fapt ce s-a concretizat intr-un avorton amarat ce-a sfarsit direct la cos.

A 2-a incercare mi-a adus si prima satisfactie: o delicioasa paine cu seminte de floarea soarelui si dovleac. Un deliciu.

Reteta e foarte simpla: apa, ulei de masline, sare, zahar, drojdie, faina si seminte. Daca folositi drojdie proaspata trebuie sa faceti o maia cu apa calduta si zahar.

Incurajat de rezultat si inspirat de marturisirea colegei mele Raluca despre preferinta ei pentru painea cu masline am decis sa trec la experimentari😉

Ca urmare am purces la realizarea painii cu masline si ceapa verde. Rezultattul a depasit orice asteptari. Sunteti fani ciabatta? E nimic pe langa minunatia incununata cu seminte de chimen pe care-am scos-o dupa 3 ore din masina de paine. Intrucat a fost devorata cu maxima aplicatie intr-un rastimp ingrozitor de scurt nu am cum sa postez si poze cu ea😉 Dar diseara voi coace alta, de data asta voi incerca ceapa matura ceea ce va aduce un spor de savoare – cred ;

Reteta: aceleasi ingrediente ca mai sus plus un ou batut ca pentru omleta, masline maruntite (aproximativ 100 g) si o legatura de ceapa verde tocata si calita in ulei de masline, seminte de chimen pentru topping😉 Atentie: cantitatile trebuie scazute din cele de faina si apa altfel riscati sa va creasca painea in exces ;)))

Spre disperarea mea marturisesc ca deja am devenit dependenti si abia astept painea cu cartori si fulgi de ovaz pe care-o pritocesc acum. Si bineinteles cozonac pentru Craciun😉

23 thoughts on “SA-TI FACI PAINEA PROPRIE

  1. @ Michael – La prima vedere citisem „geamuri”! Si-mi zburase gandul la cum sa coc niste termopane! :))

    „Dar diseara voi coace alta, de data asta voi incerca ceapa matura, ceea ce va aduce un spor de savoare” zise el, dupa care, lasandu-mi in grija „monstrul” (cu care voi duce o lupta crancena, pe care nu-s foarte convinsa ca o voi castiga!), disparu prin vecini, la un joc de Catan!
    Daca painea nu va fi de calitate maxima, nevasta obosita si adormita va fi de vina, nu jocul de Catan! Punem pariu? 😉

  2. Mniam, mniam… zisera cei 4 la auzul povestii mirositoare. Vrem si noi papa bun, ca orice iese din miinile tale. Pupaciuni si inghitim in sec pina avem ocazia sa degustam bunataturile.

  3. Da, ce faci tu acolo nu se egaleaza cu painea si cozonacul coapte in cuptor la tara. Au un gust unic. Si masina aia este pentru lenesi.
    Sper ca productia ta sa o manance cineva de sarbatori, nu-i asa?
    Stiu eu ca ai vrut sa aduni toate femeile aici, cu retetele tale, dar pe mine nu m-ai convins. Nu am o parere prea buna despre barbatul care s-a apucat de gatit. Stiu eu de ce.

    • Experienta ta personala sper ca nu ai pretentia sa devina regula sau generalizare. Cu totul intamplator cei mai mari bucatari ai lumii sunt barbatii ;)) Pana la urma si arta gastronomiei presupune creatie/creativitate. ;))

  4. @ Monica A.
    Mananc de vreo zece ani ceea ce gateste omul asta! Pe mine m-a convins de mult! La fel si pe prietenii nostri, si mai ales pe sotiile lor, care cer retetele minune ale lui Ionut. Si care vin la noi la masa, cu bucuria si pofta cu care altii se duc la restaurante de lux!
    Am o parere minunata despre barbatii care se apuca de gatit! Ei o fac din pura pasiune, nu din obligatia, adanc inradacinata in creierasele fetitelor, de catre mamici gospodine, cum ca nevasta are datoria de a-si astepta barbatul cu masa pusa, pe care musai trebuie sa troneze ciorbita si sarmalele!
    Iti doresc multa bafta la framantat si copt in cuptorul de la tara! Noi, astia lenesi, care lipsim zilnic de acasa, timp de 13 ore, din cauza de serviciu si naveta, ne bucuram de descoperirile tehnologice!
    In rest… Jamie Oliver si raposatul Radu Anton Roman… nici ei n-ar fi avut o parere buna despre tine. Stiu eu de ce!

  5. Tatal meu facea cea mai buna fasole cu ciolan din lume. Barbatii care gatesc sunt deosebiti, iar femeile de langa ei, norocoase. Iti scrisesem aseara un mesaj, dar nu a ajuns, Sa faci un experiment cu cozonaci. Cred ca imi fac si eu cadou o masina de asta. E extraordinara. Mai da-mi retete. Experimente in general. Merci si pupici.

    • @alexandra: merci ;)) daca-ti cumperi ai grija sa verifici la sange continutul cutiei chiar daca e coada la garantii: sa nu patesti ca mine😉 pana la alte retete – o constatare: desi toate forumurile si cartile tehnice staruie in afirmarea superioritatii drojdiei uscate asupra celei proaspete mie practica mi-a demonstrat contrariul ;))

  6. E minunat cand un barbat simte nevoia sa -i gateasca femeii iubite! O face cu bucurie si inseamna ca te considera speciala! E atat de frumos sa fii prezenta atunci cand vrea sa-ti gateasca si nu te lasa sa-l ajuti , e multumit daca gusti , din cand , in cand cate o gura din paharul de vin ales cu grija tot de el !
    Ionut, ma alatur Alexandrei si spun : mai ca ma duce gandul sa-mi doresc o asa minunatie ! Mi-ai facut asa pofta cu painea coapta cu seminte:)

  7. Ionut, in seara in care am ajuns in America, ametiti de pe avioane si uimiti de lumini, familia la care am tras avea in bucatarie o astfel de masina de paine care tocmai isi termina treaba si facuse un miros de nu mai puteam de pofta. Si acum imi amintesc cum trepida agregatul, apoi a iesit de acolo painea fierbinte si am trecut la atac. A fost o impresie foarte puternica, ia uite, am zis, ce grozavii descoprim deja la astia!
    Sa va folositi cu placere de simpatica masina de paine si va doresc Craciun Fericit si Aromat, si un An Nou Plin (dar plin) de bucurii!!
    cu drag, Amalia

  8. Am comandat-o si vine pe 30, abia o astept. De Revelion o sa am paine facuta in casa. Trebuie sa-mi fac provizii pentru combinatiile gastronomice. Craciun Fericit, sa fiti sanatosi si fericiti.

  9. @ Bear
    Ursache! Nu-i asa ca, drept recunostinta pentru ideea de „cado” de Mosh, si pentru bucuria de a avea painica – productie proprie – pe masa… cadorisesti Benutzii cu un kil de palinca din aia… cu care ne-ai mai rasfatzat, si cu care am bagat sub masa randuri, randuri de prieteni care se „dadeau rezistenti” la tarii?
    Ne(p)asta iti mai spune un singur lucru: Vedea-te-as! (Ca trecura fo doi ani de la ultima… vedere!) Iti urez paine calda!😉

  10. @ne(p)asta: vedea-te-as si eu, iar palinca va veni cu prima ocaziune de drum intr-acolo! iar de data asta, palinca va fi productie proprie, bigger, better & uncut! azi intentionam producerea primei piinici!🙂

  11. am facut una cu faina de secara dar nu i-am setat bine cresterea, iar acum am scos o perfecta paine frantuzeasca si voi face chifle cu usturoi pt bruschete. yammy

Lasă un răspuns

