Globurile de aur 2010

Nominalizarile au fost facute, probabil le cunoasteti deja asa ca nu le mai enumar si eu. O sa ma refer la cateva dintre filmele care au atras atentia Asociatiei Criticilor Straini de la Hollywood si anume la cele pe care am reusit sa le urmaresc si eu intre timp ;)))

Avatar – nominalizari pentru cel mai bun film si cel mai bun regizor. Sincer sper sa le pice pe ambele pentru ca, desi meritele tehnice ale filmului sunt incontestabile, numai acest aspect nu-l poate duce pe picior de egalitate cu alte productii. James Cameron isi va fi castigat dreptul de a bate o borna in evolutia cinematografiei, dar asta nu-l face si cel mai bun regizor. Nu cu filmul asta, oricum. Faptul ca niciun actor n-a obtinut vreo nominalizare spune totul. In mod cert isi va scoate parleala la Oscarurile tehnice ;))

The Hurt Locker – nominalizari pentru cel mai bun film, cel mai bun scenariu si cel mai bun regizor (Kathryn Bigelow). Un film de razboi regizat de o femeie. Asta ar fi de-ajuns pe critici sa-i acorde titlul de cel mai bun film? Nu cred. Iar aparitiile episodice ale lui Ralph Fiennes si Guy Pearce nu au avut darul (cel putin in cazul meu) decat de a produce o adanca frustrare. Per total nu m-a incantat mai ales pentru ruperile de ritm ale naratiunii. Foarte interesant personajul principal, cu mare potential, dar insuficient „adancit” de interpret.

Inglourious Basterds – nominalizari pentru cel mai bun film, actor in rol secundar(Christoph Waltz ), cel mai bun scenariu si cel mai bun regizor (QuentinTarantino). Mie nu mi-a placut acest ultim film al lui Tarantino. De fapt, cu exceptia lui Christoph Waltz (meritat premiul de la Cannes, precum si celelalte primite deja) pe care-l vad luptandu-se cu sanse reale pentru un Glob, nu cred ca Ticalosii vor avea parte de alta glorie.

Up in the Air – nominalizari pentru cel mai bun film, actor in rol principal (George Clooney), actrita in rol secundar (Vera Farmiga, Anna Kendrick ), cel mai bun scenariu si cel mai bun regizor (Jason Reitman) . Am trait o mare dezamagire urmarind acest film. Clooney a evoluat la un nivel mediu sau poate asteptarile mele au fost prea mari dupa marele numar de nominalizari si premii obtinute, deja, de film. Simpatica situatia cu cele doua actrite nominalizate la aceeasi categorie ;)), nu? Mie mi-a placut mai mult Anna Kendrick ;))

Invictus – nominalizari pentru actor in rol principal (Morgan Freeman), actor in rol secundar (Matt Damon) si cel mai bun regizor (Clint Eastwood) . Marturisesc ca, in ciuda generozitatii subiectului, nu am prea fost impresionat de acest film, desi sunt fan al lui Clint Eastwood. Portretizarea romantata a lui Nelson Mandela, interpretat de Morgan Freeman, mi s-a parut cam exagerata ca sa nu zic de-a dreptul trasa de par si, pe-alocuri, lipsita de vlaga si magnetism. Eastwood continua tendinta din ultimele lui filme de a se concentra pe un numar redus de personaje si a le folosi pe principiul oglinzilor paralele, dar departe de reusita din Million dollar baby. Partitura interpretata de Matt Damon mi s-a parut mai „curatica” si mai putin predispusa la erori de interpretare, desi rasturnarea peste noapte a modului de gandire a unui alb crescut printre exponentii aparheidului mi s-a parut simplista.

10 thoughts on “Globurile de aur 2010

  1. … si nu stiu de ce Invictus miroase a film premiat.
    poate din cauza lui Eastwood?
    poate din cauza subiectului?
    sau pentru ca Morgan Freeman nu are in palmares decat un glob si acela castigat hat demult, acum vreo doua decenii?

    James Cameron nu e printre regizorii mei preferati, desi am vazut Avatar. desi am vazut chiar si Titanic si nu m-a impresionat, dupa ce l-am cojit de straturile de sabloane si ticuri americane.
    celelalte nu le-am vazut, dar merg pe mana ta.
    si-i tin pumnii Sandrei Bullock… am vazut filmul.😉

  2. Eu inca nu am reusit sa ajung sa vad „Avatar”…In Cluj ruleaza de de o luna si inca e complicat sa gasesti un loc ( sau in cazul meu 5-pentru amici de treaba) in ceva randuri convenabile si la ceva ore si mai convenabile, de preferat in weekend….cand ma duc la mall si vad cozile la bilete nu am gandesc decat la ceva ce se da pe gratis….
    Nici unul din filmele mentionate de tine nu le-am vazut de fapt…….da’ nici nu sufar in mod deosebit pentru ca subiectele ma cam lasa rece si actorii la fel, cu exceptia Sandrei Bullock pe care nu pot s-o sufar!
    In principiu sunt asa de satula de crunta realitate incat atunci cand ma duc la film fie vreau sa vad ceva fictiune pura(Avatar), fie ceva comedia de-asta stupida care sa necesite doar neuronii responsabili cu vazul , fie o prostie-vezi 2012 care are niste greseli fenomenale de realizare…dar care ma fac sa rad….
    Totusi am inceput anul vizionand un film bun: Sherlock Holmes……nici nu am crezut ca e asa de tare filmul….Robert Downey Jr si Jude Law fac o pereche „detectivistica” fenomenala, dialogurile sunt savuroase, Londra…e Londra…iar filmul englezesc e film englezesc(de fapt regizor englez!)Dupa mine, merita vazut!

    • buna Irina ;)) Sherlock e programat pentru diseara ;)) Pacat ca nu incerci sa treci peste antipatie si nu incerci sa vezi Blind Side: o sa descoperi o Sandra Bullock incredibila! Iar dintre comediile recente ai putea incerca Proposal, All About Steve, It’s Complicated sau Hangover.

  3. Astept impresii despre Sherlock Holmes…
    Cat despre Sandra Bullock , e de fapt o antipatie legata de rolurile ei….majoritatea( vazute de mine) fiind personaje nehotarate in povesti cam trase de par….am sa ma uit pe IMDB sa vad mai multe despre film…….

    • Hm, sincer ma asteptam la mai mult desi nu pot sa neg ca filmul a fost agreabil. As fi vrut mai mult umor totusi, iar un dr. Watson mai putin rigid cred ca nu ar fi stricat, dar amuzant si deconectant. M-a zgaraiat pe creier traducerea execrabila precum si utilizarea ündelor electromagnetice ;)) pe vremea aia le ziceau unde hertziene (vezi romanele lui Jules Verne ;))

  4. Mie mi-a placut ca a fost un altfel de Sherlock Holmes….
    Partea de fizica in schimb…ma fac ca nu o vad, sau mai bine zis e mai putin batatoare la ochi decat alte greseli de prin alte filme…;)

  5. Up in the Air… ai drptate… ma asteptam la mai mult dupa ce am citit cat e de nominalizat… vom vedea duminca daca si ia globuurile

    Sherlock… Ok dar mult sub asteptari…

    Sper sa ma dezamgeasca si It’s Complicated.

Lasă un răspuns

