GLOBURILE DE AUR (2)

Mai e putin (pana duminica noapte) si vom afla castigatorii. Pana atunci sa mai trecem in revista cateva dintre peliculele nominalizate:

Precious Based on the Novel Push by Sapphire– nominalizari pentru cel mai bun film, actrita in rol principal (Gabourey Sadibe), actrita in rol secundar (Mo-Nique). Un film puternic, zguduitor cu doua interpretari de exceptie, chiar nu am inteles de ce Lee Daniels nu a fost nominalizat si la regie pentru ca foloseste multe mijloace de expresie interesante si originale. Marturisesc ca m-am tot codit sa-l vad pentru ca am o problema cu filmele „care se bat cu pumnii in piept” si vor sa para angajate de dragul de a fi „cu atitudine”si astfel sa mai ägate ceva voturi la festivaluri. Prefer filmele cinstite, care sa spuna o poveste umana – asa cum o face Precious. Nu e un film comod si nu e un film de duminica, dar il veti urmari cu sufletul la gura. Daca pana la el as fi votat cu Sandra Bullock pentru premiul de actrita dramatica (din Blind Side), acum parca nu mai sunt asa sigur ;((

The Blind Side – nominalizare pentru actrita in rol principal (Sandra Bullock). Un film biografic, tipic pentru american dream, care nu se distinge decat prin interpretarea de exceptie a Sandrei Bullock care „prinde” un rol dramatic exceptional care o scoate din plutonul demoazelelor comedioase romantice. Mari sanse la premiu cum am scris si mai sus.

The Young Victoria – nominalizare pentru actrita in rol principal (Emily Blunt). Viata reginei Victoria, bunica Europei. O interpretare decenta, dar fara stralucire dupa parerea mea. Cum scria cineva pe net: probabil a fost nominalizata ca sa dea bine la petrecerea de dupa ;))

The Lovely Bones – nominalizare pentru cel mai bun actor in rol secundar (Stanley Tucci). Ultima productie a lui Peter Jackson va zdrobi multe inimi si sentimente datorita abordarii (cel putin pe Alina stiu c-a scos-o de pe sine ;))). Interpretarea lui Stanley Tucci e exemplara, dar nu cred ca are sanse impotriva lui Christoph Waltz care a facut rolul vietii lui, dupa cum scriam si in episodul trecut. Un film care merita vazut, dar nu pentru cei cu inima slaba si care tind sa se lase condusi de poveste.

The Messenger – nominalizare pentru cel mai bun actor in rol secundar (Woody Harrelson). Din cand in cand, secretoasa Marina americana permite – unor anumiti regizori – ridicarea unui colt al secresoniei ce-o inconjoara. Aici ni se prezinta povestea celor desemnati sa dea vestea pierderilor umane familiilor soldatilor. Woody face un rol bun, dar nu magistral cum a facut-o in alte dati. Nu cred ca Christoph Waltz poate fi batut de el.

District 9 – nominalizare pentru cel mai bun scenariu (Neill Blomkamp). Cred ca cel mai nedreptatit film al anului este acesta. Neill Blomkamp merita cu varf si indesat sa fie nominalizat si la regie si la film, nu James Cameron ;(( Dupa cum si Sharlto Copley merita o nominalizare pentru interpretare. Dar cum zice si Chilian „viata e o curva” ;(((

Celelalte drame cu nominalizari inca n-am reusit sa le vad ;)) asa ca trecem la comedii😉

(500) Days of Summer
– nominalizari pentru cel mai bun film muzical sau comedie, actor in rol principal (Joseph Gordon-Levitt). Foarte, foarte amuzant si cu o abordare originala in privinta subiectului atat de tocit ;))) Joseph Gordon-Levitt face un rol foarte bun. Insa il va bate el pe Robert Downey Jr? Hm…

Sherlock Holmes – nominalizare pentru cel mai bun actor in rol principal in film muzical sau comedie (Robert Downey Jr). Intr-adevar tot filmul se pliaza in jurul lui ;)) nimic de comentat.

The Hangover – nominalizari pentru cel mai bun film muzical sau comedie. Mie nu mi s-a parut aproape deloc amuzant, cred ca a fost nominalizat numai ca sa iasa la numar ;))

It’s Complicated si Julie & Julia – nominalizari pentru cel mai bun film muzical sau comedie, actrita in rol principal (Meryl Streep). Doua comedioare pe care le-am bagat la pachet pentru ca au aceleasi nominalizari si pentru ca m-au nemultumit ambele (mai ales Julie… in care Meryl este extraordinar de afectata si trateaza personajul superficial si in tuse atat de groase incat ajungi sa-l detesti, desi e o comedie!, iar personajul nu e negativ!). It’s Complicated, care are in plus si o nominalizare pentru cel mai bun scenariu (habar n-am de ce, pentru ca nu extraordinar la nivelul asta), este mult mai OK, chiar am si ras in cateva momente😉 Foarte neinspirata nominalizarea unei actrite pentru 2 roluri in cadrul aceleiasi categorii pentru ca-i imparte fanii si voturile, implicit, iar in cazul (cum e acum) unor roluri medii ca interpretare s-ar putea sa ramana cu nominalizarile😉

The Proposal – nominalizare pentru cea mai buna actrita in rol principal (Sandra Bullock). Un fel de „Devil Wears Prada” mai soft😉 Interpretare in nota obisnuita a actritei deja clasicizata in astfel de roluri. Un film agreabil, dar cu scenariu mult prea putin original.

Duplicity – nominalizare pentru cea mai buna actrita in rol principal (Julia Roberts). Un film foarte nostim, dar lansat atat de la inceputul anului trecut incat aproape uitasem de el. Ceea ce s-ar putea dovedi similar si pentru votanti. Julia Roberts a jucat impecabil si a facut un cuplu foarte „chimic” cu Clive Owen.

Si cu asta am cam incheiat si comediile😉
Imi pare foarte rau ca nu am apucat sa vad Nine – – nominalizari pentru cel mai bun film, actor in rol principal (Daniel Day-Lewis) , actrita in rol principal (Marion Cotillard), actrita in rol secundar (Penélope Cruz).

8 thoughts on “GLOBURILE DE AUR (2)

  1. Sa nu cumva sa va uitati la „The Lovely Bones”!!!!
    Na, ca mai buna reclama nici ca puteam sa-i fac! :))
    Acu’, serios: un film realizat fara pic de „documentare sentimentala”, daca o exista asa ceva. Mai simplu spus, cei care au lucrat la filmul asta n-au avut prin familie sau prin preajma si cred ca nici macar n-au auzit despre vreun caz real de copil molestat si ucis. Iar daca au auzit, nu i-a incercat nici pic de revolta si empatie, totul e facut de dragul mijloacelor cinematografice, „povestea” e cladit pe clisee tip „bulshit” – „ce daca ne-a murit copilul, uite el e fericit acolo sus, pasarele ciripesc, viata merge mai departe, Dumnezeu face dreptate, dragostea invinge”. Bulshiiit!!!! Daca-ti moare copilul iti pierzi mintile si punct!!! Nu cred in reveniri de destin, nu cred ca ceva mai poate fi ca inainte, nu cred ca mai gasesti motive viabile sa mai traiesti. Poate doar sa supravietuiesti, tarandu-ti zilele, asta in caz ca ai si alti copii… Eu nu am copii, dar sa ma contrazica vreo mama, daca poate. Hai ca m-am inferbantat iar, ca-n scena pe care i-am facut-o lui Ionut!🙂
    In rest, abia astept sa vad „Precious”, l-am programat la vizionare, votez si eu pentru The Blinde Side, pana atunci, si da, am trista impresie ca Meryl Streep – „The Acting Machine”, cu o numea Cher, a cam inceput sa rugineasca…
    Apropo de Cher, ce actrita grozava! Asta cand nu e prea ocupata sa fie o cantareata exceptionala.

  2. Eu m-am uitat la Lovely Bones si mi s-a parut excelent, am vazut Julie si Julia si mi-a placut foarte mult cum a jucat Merryl Streep, am vazut Hangover si am crezut ca am innebunit eu, era atat de laudat si mie nu mi-a placut deloc. Mi-a placut, in schimb foarte mult The Blind Side si chiar si Sandra Bullock in acest film, cu toate ca nu se afla printre actritele mele preferate. Mi se pare o absurditate ce-au facut din Sherlock Holmes, nu inteleg cum acest detectiv englez flegmatic poate deveni un erou de film de actiune. Mi-a placut It’s complicated, un film dragut. Si, intr-adevar, District 9 este un film excelent, cu un scenariu original si o regie foarte buna.
    Parerea mea! :)))

    • @ Carmen: Si mie Lovely mi-a placut… Am spus numai ca persoanele „sensibiloase” vor fi ranite si „maculate” mental😉 In schimb Meryl nu mi-a placut deloc cum a jucat in Julie… Imi venea s-o iau la palme ori de cate ori aparea cu aerul ala afectat (dus la extrem) al gospodinei anilor ’60 americani. Problema este ca a accentuat ingrozitor idiosincraziile specificei epocii respective. poate nu ai remarcat revezi filmul si o sa-mi dai dreptate. Personajul e OK creionat si nu avea nevoie de tuse atat de groase: pur si simplu a aruncat personajul in ridicol – parerea mea ;))) Apropo de Sherlock Holmes: e varianta postmoderna a originalului ;)) cum ai vrea sa afle pustimea de azi (suprasaturata de manga) despre personajul lui Conan Doyle? Ce puncte comnune ar gasi cu originalul? Ce sisteme de referinta? Si – dintr-un anume punct de vedere Sherlock era un erou de actiune al timpului sau;)))

      @ Alina: Patimasa cum esti nu ai observat un lucru esential: realizatorii nu se distanteaza de calvarul unei asemenea situatii, ci – daca iti reamintesti chinul tatalui (foarte bun mi s-a parut Walhberg – tata a 4 – (!) copii apropo) iti dai seama ca o astfel de drama nu e subestimata. Ideea regizorului a fost ca – povestind din punctul de vedere al victimei, (deja victima a violului si omorului!) – nu era cazul sa apese pe afectele privitorului pentru ceva visceral si usor de obtinut. Izolarea victimei in paradisul propriu – oaza ei de fericire – nu inseamna lipsa de empatie sau revolta (evolutia tatalui si a surorii iti demonstreaza ca n-ai dreptate), ci pur si simplu faptul ca victima nu trebuie sa mai fie victima inca o data! Tu ai fost atat de revoltata de poveste incat ai refuzat sa „citesti”ce-a vrut regizorul sa spuna! Daca suporti incearca sa revezi filmul. Uneori adevarurile dureroase, extrem de dureroase, trebuie expuse cu relativa detasare pentru a le percepe dimensiunea adevarata. Asta a facut Peter Jackson in filmul asta.

  3. Am vazut si „Precious”… hmmm. Parca mai mult mi-a placut „mama” din film… dar inteleg ca e si ea nominalizata. Aaaa.. si ce fatza avea Mariah Carey! Ea a vrut sa faca un rol serios, saraca, si poate chiar l-o fi facut, habar n-am, ca tot m-a pufnit rasul cand am vazut-o. Si ca sa-mi satisfac si apetitul justitiar patimas, care refuza sa rumege, ca Ferdinand o margareta, filme precum The Lovely Bones, am vizionat si Law Abiding Citizen. Un film de actiune, cu vana, cu talc, poate simplist pt gusturi cinematografice sofisticate si „detasate” : ), dar uite asa m-am mai racorit si eu!

    • Mariah Carey ca Mariah Carey, dar Lenny Kravitz cum ti-a placut? ;))))) „Mama”oricum a luat deja o carca de premii ;))) Pe Law… l-am programat pt maine, ca azi am avut de jurna la bucatarie ;)))

  4. Bai, nu-mi vine sa cred ca „infirmiera” era Lenny!!! Nu l-am recunoscut! A fost ok, si Mariah a fost ok…. Lenny??? ha ha ha! Mi se paruse mie draguta „infirmiera”, si cand colo, dragul de Lenny! Ptiuuu! : )

Lasă un răspuns

