IN SFARSIT, OSCAR!!!!

Fiindca am renuntat de ceva ani la HBO, iar alta televiziune din Romania nu a preluat spectacolul, am apelat la serviciiile Pro7-ului (ca si anul trecut). Cu aceasta ocazie am avut surpriza sa constat ca nemtii folosesc acelasi slogan cu Prima TV (We love to entertain you)! Eu parca stiam ca Pro7 e in acelasi grup corporatist cu ProTV-ul nostru nu cu Prima TV, dar ma rog… sa revenim la Oscarurile noastre. ;)))

Trebuie sa spun ca showul a fost de zile mari cu o stralucire ce pare sa sublinieze faptul ca americanii se considera iesiti din criza. Debutul in stil de cabaret a fost incununat de aparitia celor 2 amfitrioni pe o mini-scena suspendata ce a coborat din tavan ;)) Cei doi – Steve Martin si Alec Baldwin au intrat imediat in paine si i-au luat in sfichiul satirei pe toti nominalizatii. Ceea ce a atras zambete chinuite si grimase pe fetele celor vizati si hohotele audientei.

Per total a fost asa cum ma asteptam: cateva premii „servite” adica imposibil sa fie altfel:

Jeff Bridges, Sandra Bullock, Christoph Waltz, Mo’Nique, Up.

M-am bucurat enorm vazand cum El Secreto de Sus Ojos l-a detronat pe Das weisse Band, nu pentru ca ar fi mai bun (la nivelul asta aproape toate filmele sunt bijuterii), ci pentru ca l-am vazut exact ieri si mi s-a parut mult mai uman si mai emotionant decat perfectionista pelicula germana. De fapt, asa mi-am dat seama de ce nu mi-a placut Hurt Locker: e prea ingineresc, prea tehnic si cu prea putina emotie. Cum spunea cineva (cred ca Irina Nistor) nu e un film pe care sa vrei sa-l revezi prea curand. De aceea – ca film – am rezonat mai mult cu Precious sau Crazy Heart (pe care, apropo, va sfatuiesc sa nu-l ratati: e o bijuterie de film, iar bonusul – Jefff Bridges si Colin Farell cantand muzica country pe bune !– merita toti banii.

In rest, asa cum intuiam si eu dupa jenantele Globuri de Aur, Avatar a luat bataie de la Hurt Locker cam pe toate fronturile (sic!), in afara catorva categorii tehnice unde chiar avea merite.

Impresionant si emotionant a fost momentul Sandrei Bullock. O lectie de decenta si fair play ad-hoc care a adus lacrimi in ochii multora din sala. E de vazut, mai ales in contrapondere cu discursul lui Mo’Nique.
http://www.youtube.com/watch?v=tICGLTAMpJA

Ar mai fi de semnalat si bajbaielile organizatorice :)))) Unii dintre prezentatori au folosit formula utilizata pana anul trecut: And Oscar go to… in loc de The Winner is… -ul consacrat anul acesta de noua conducere a Academiei. Mi-a placut si faptul ca, inainte de acordarea premiilor pentru actor/actrita in rol principal, nominalizatii au fost prezentati cu dragoste si pretuire de fosti parteneri de film. Foarte frumos si emotionant.

In concluzie, show-ul mi s-a parut mult peste cel de la Globuri (un lucru normal) si mult mai echilibrat in acordarea premiilor. Vedem ce-o fi la anu’! ;)))

21 thoughts on “IN SFARSIT, OSCAR!!!!

  1. Yeloo!!!
    Chiar eram curioasa de „review”-ul tau, mai ales ca aseara am adormit eroic undeva pe la 10, inainte sa inceapa „Hurt Locker ” la Pro tv( in paranteza fie zis am crezut ca nu am citit bine programul tv -pro-tv sa dea un film de anu’ asta si mai mult, nominalizat la Oscar?! -ca in afara de filme cu Van Damme si Stallone nu mai au bani de altceva..) asa ca nu am vazut nik de la gala oscarurilor si nici dimineatza nu am avut de unde ma informa ca picase netu’ si pana a venit „the cable guy”….
    Revenind: nici cu discurs si nici cu Oscar nu-mi place Sanda Bullock…si pe mine nu m-a atins nici cum…aceleasi clisee, e drept exprimate mai plastic si mai cu umor, dar tot tipic american cu siroposenia de ” I love you all…” etc!
    La fel si Mo’Nique : tipic..parca recita adrese din cartea de telefon!
    Astept sa vad acel actor, care o sa aiba curajul sa spuna la scena deschisa: Thank you, I deserve this award, I’m really god!:D

  2. Care din ele? Cel cu Sandra Bullock sau „the Oscar winner”? NU le-am vazut pe nici unul…
    Poate daca vremea asta nenorocita mai dureaza mult ma duc si eu in mall la film….
    Si stiu….vorbesc in necunostinta de cauza, da’ ce sa-i fac?! Cred ca numai daca o cunosc in persoana am sa-mi schimb parerea despre Sandra Bullock…nu-mi place….asta e!
    A! Am vrut sa merg la Shutter Island, da’ o amica a fost tarree dragutza si mi l-a povestit tot….

    • @irina: pai vezi? Nici eu nu eram cazut in cap dupa Sandra pana la Blind Side unde – asa cum spune si CristinaC – am descoperit o alta Sandra. Una CARE E SI ACTRITA ;))) Iar inceea ce priveste cunoscutul personal: cauta si urmareste – e pe net – discursul de la ceremonia de inmanare a Zmeuricii ;)) In afara faptului ca a avut curajul de a se prezenta pentru a-si ridica premiul, umorul si inteligenta discursului o sa-ti placa cu siguranta ;)))

  3. Yeeeeeeeeeeeeeees! Sandra Bullock ne-a oferit chiar doua cuvantari, Ionut! Una pentru zmeura, suberba, isteata, cu nerv si cea de-a doua pentru Blind Side… eu m-am bucurat de amandoua. (si filme si cuvantari)😀
    si nu, Doamne fereste, nu… sper sa nu apuc sa aud vreun actor considerandu-se …god! nici chiar really good! aceste aprecieri apartin privitorilor, consumatorilor, criticilor, nicidecum truditorului. vanitatea este totusi un pacat.
    n-am vazut inca hurt locker, dar este in cultura americana un punct nevralgic cu razboaiele lor purtate prin alte tari, cam asa cum avem noi amintiri cu fostul regim… oricum, e ceva total diferit de omuletii albastri cu urechi luuuungi, nu?😉

    • @pisica: Stiu, am fost tentat sa pun link si spre cea de-a doua cuvantare ;))), dar am preferat sa o las numai pe cea de la Oscar. In primul rand pentru ca indiferent ce-or zice americanii mie mi-a placut comedia si m-am distrat la ea pentru ca face un misto crancen de societatea americana si in al doilea pentru ca daca un Borat poate fi nominalizat la Oscar pentru ca face misto de tiganii din Romania, noi de ce sa nu ne distram cand Sandra Bullock face misto de cretinismele nord-americane?
      Ba eu n-am nicio problema in a auzi pe cineva afirmand cat este de bun daca chiar este ;))) Goethe – daca nu ma insel si mi-e lene sa googlesc acum – zicea ca modestia ii caracterizeaza pe cei care nu au nicio altfel de calitate ;))) Un artist nu o sa performeze niciodata daca nu se crede cel mai bun si detinatorul adevarului absolut: uita-te la Picasso, Dali si oricine mai vrei tu ;))) Crezi ca Jack Nicholson e vreun modest?

  4. Am urmarit ca in fiecare an show-ul americanilor artisti… caci altul e superball-ul de la care urmaresc doar in pauza… un concert deeosbit in fiecare an.

    Meryl Streep sste actrita pe care o iubesc de la primul film pe care l-am vazut cu ea… acum multi multi ani… Dupa mine a jucat exceptional in toate filmele si majoritatea stiu asta.
    Pe sabdra Bullok am vazut in ultima jumatate de an In the proposal, All about Steve si in The Blinde Side. In ultimul , cel pentru care i s-a acoradat premiul este o alta Sandara Bullock fata de cum o stiam… serioasa/ comica/ distrata/ desteapta…poate ca asta i-a adus premiiul… ca fost in sfarsit alta sandra Bullock.
    Am vazut si The Hurt Locker. Pentru mine a fsot un film cu razboi intr-un razboi despre razboi si … nu i-am vazut arta….dar poate nu mi-a cerut nimeni parerea
    N-am vazut precious… dar o sa ma uit. Nu l-am vazut pentru ca m-am saturat de aceasta idee unde negrii sunt rai si saraci si needucati si albii sunt invers… in foarte multe filme americane…
    Crazy Heart… muzica country ma deprima dar… daca zici tu Ionut… o sa ma uit

    Oricum astept alte sfaturi caci sunt de urmat

  5. Iertare pentru greselile de mai sus! REpezita si grabita… mea culpa!

    Ionut, am vazut Precious. Un film american neamerican. O problematica care probabil se poate intalni peste tot nu numai la nergii din america caci sunt convinsa ca copii abuzati exista peste tot dar prea putini fac filme despre ei. Un film curajos intr-o lume care merge la film doar ca sa se destinda sau sa se regaseasca in povestea de pe ecran… si cred ca cei a caror conditie o ridica filmul nu il vor vedea niciodata. Un film care mi-a lasat un gust amar si ma voi duce sa ma culc cu o greutate in suflet.

    Am totusi o nelamuruire personala…Gabourey Sidibe… concureza cu Meryl Streep si cu Helen Mirren? Poti compara… intensitatea rolului jucat?

    • @CristinaC: Bravo ca ai trecut peste idiosincrazii si ai reusit sa vezi Precious. Si eu m-am invartit pe langa el vreo 3 saptamani pana sa ma hotarasc sa-l vad ;))) Da, Sidibe a concurat cu cele 2 + Sandra+ Carey Mulligan din An Education. Acum ce pot sa-ti spun? Mi-a placut debutanta din Precious foarte mult, dar Sandra chiar a facut rolul vietii ei si toata viata si-a petrecut-o facand filme. Probabil si asta a contat. Cum a contat si faptul ca Precious a luat Oscaruri pentru secundar si scenariu adaptat. Sunt mai multi factori de care tin cont membrii Academiei. Pe de alta parte sunt convins ca mare merit in interpretarea lui Precious s-a datorat regizorului: am vazut niste interviuri date de Sidibe si e destul de… simpla ;))) ca sa nu zic altfel. Hai ca nu vreau sa fiu rau cu ceva care chiar mi-a placut ;)))

  6. Pe cuvant ca am sa ma uit la film numai ca sa pot sa argumentez in continuare…..pro, sau contra…
    La asta m-am gandit cand am scris chestia cu „god”…ca de fapt si de drept 90% din actorii „made in Hollywood” sunt aroganti si plini de fitze, dar cred ca numai 10% din ei au un talent carele-ar permite chestia asta….
    Am vazut discursul de la Zmeura, ala a fost ok….

  7. Mă uit la filme intr-un mod aproape similar cu ritmicitatea mancatului. Am vazut o mare parte din filmele nominalizate la Oscar. Sandra Bullock a meritat premiul si ar fi putut spera la el de mai demult daca ar fi reusit sa convinga producatorii ca poate aduce incasari si cu alt gen de interpretare. Bine ca i-a reusit acum.
    „The Hurt Locker” e, pe langa un film strict mulat pe una din „durerile” acute ale majoritatii de aproape-stanga din Hollywood, un film bine construit, cu interpretare corecta si care nu-ti lasa senzatia ca nu are ce cauta in competitie. E filmul de moment, care primeste premiul momentului, in lipsa unui alt candidat cu merite cinematografice mai mari.
    Desi, din multe considerente, „Precious” e un film mai profund si la fel de bine asezat in cadre, cu succesiuni cinematice foarte inspirate. Iar subiectul lui (si am putea privi si la noi in curte) e foarte universal, din pacate pentru mileniul in care respiram cu totii.
    „Avatar” are punctele lui, pe care le-a adunat cu multa munca si ingeniozitate, iar rasplata bancara e pe masura. In logica mea, care de data asta a coincis cu cea a Academiei Americane de Film, a luat doar premiile care i se cuveneau.
    Cristoph Waltz a binemeritat premiul, dar eu as fi dat o sansa la cealalta categorie si interpretarii lui Matt Damon din „The Informant!”.
    Va recomand cu caldura sa vedeti documentarele nominalizate. Fiecare e un semnal de alarma tras cu sirena de vapor si o dovada de curaj si implicare fara intermediar in viata publica.

    • Bine-ai venit DG ;))) Am vazut The Cove dintre documentare. Nu prea am discutat despre ele pentru ca nu stiu cat interes exista printri cititorii acestui blog un astfel de subiect ;)) Pentru mine Hurt Locker e „prea”corect. E un film ca la scoala, mestesugit, artizanat la maximum, dar cu prea putina umanitate. Eu n-am rezonat deloc la el. La fel e si filmul german nominalizat, dar pe care l-am apreciat mult mai mult ca imagine si scenografie, dar e la fel de rece. Pe de alta parte, desi multi critici romani au spus ca argentinianul Secreto de sus ochos e prost scris, prost filmat si prost jucat eu prsonal l-am apreciat mult mai mult. ;)))

  8. Ai dreptate, in ceea ce priveste documentarele s-ar putea ca interesul sa fie scazut. Desi, in nebunia nutritionista care bantuie programele TV si nu numai, eu zic ca „Food Inc” ar intra pe covor rosu. Singura problema e accesibilitatea redusa la acest gen de filme.
    Nu am vazut inca „El Secreto De Sus Ojos”, dar ai din nou dreptate (😉 ) in „Das Weisse Band” se aude sunetul egal, de ceas, al unei bune parti din filmul german. (Apropo, ai vazut „Die Welle”?)
    Spectacolul propriu-zis al galei de decernare a premiilor Oscar a avut mari deficiente de consistenta si continuitate. Si ca o incununare a tuturor insucceselor, sonorizarea a fost demna de servicii mai secrete, de vreme ce pe jumatate din durata spectacolului mi s-a parut ca o aud respirand pe Meryl Streep, desi zau ca nu cerusem bilete atat de privilegiate. Au fost si cateva segmente bune, chiar daca nu-i vor fi parut astfel si lui George Clooney😉.

    • Nu sunt sigur daca nu cumva Clooney numai a mimat frustrarea/furia pt ca se stie ca are un ascutit simt al umorului. Nu acelasi lucru se poate spune insa despre Cameron ;)))

  9. Sigur, Clooney, care face poante pe seama tuturor, era ultimul banuibil de suparari. Si probabil ca stia ca vor schimba calul de bataie de la Steve Carell.
    Am vazut azi „El Secreto…” si intr-adevar e bun. Nu e prost filmat; mie, primele două minute mi s-au parut chiar geniale. Un film a-la-europeenne, mai degraba cu usoare frantuzisme decat cu marca iberica, şi din cand in cand – „Law & Order” sud-american. Singurul lucru prost e machiajul acela de batranete, pentru care puteau lua o echipa FX cu stagiatura facuta in paduricea de ilice a Californiei.
    Dar asa-s unii carcotasi si comenteaza orice… Doar de aceea scrie pe butonul de jos: „Submit Comment” :)))

    • ;)))
      M-am apucat aseara sa vad ultima versiune a Riverworld pentru urmatorul post dedicat duetului carte-film si m-am lasat pagubas: asemenea idiotenie n-am mai vazut demult ;))) A trebuit sa fac o cura de House ca sa-mi revin ;)))

  10. Aaah, House. Cum zicea 13: „He’s too brilliant for introductions.”
    Cunostinte vechi (din contexte nedeconspirabile, pe motive medicale de sfiosenie)😉
    Daca tot erai in domeniul SF, FlashForward e mult mai bun.

    • Pai urmaresc Flash Forward ;))) Cred ca am si scris ceva despre el pe undeva. Riverworld nu e serial, ci mini-serie de televiziune, dar daca purta alt nume putea cu usurinta sa treaca spre ceva lipsit de orice filiatie cu opera lui Philip Jose Farmer😉

  11. House e „serialul” meu preferat si singurul pe care il urmaresc.
    Pentru caracterul lui si pentru cat se „subtil ” si bine scris e scenariul!

Lasă un răspuns

