CFR VEGHEAZA PENTRU TINE

Imaginati-va citeva sute de oameni, zgribuliti, cascand de zor, cu pleoapele lipite si abia rasturnati pe picioare din culcusurile caldute de-acasa pe unul din peroanele garii din Ploieste. E un peisaj pe care-l contemplu zilnic, de doi ani de cand am renuntat la facutul navetei cu masina personala datorita timpului exagerat (de pana la 3 ore) necesar ajungerii la birou. Si multe alte sute de navetisti ploiesteni au facut la fel.

Acelasi lucru parea sa se intample si azi-dimineata cu exceptia vremii mult mai caldute si a lipsei vantului obisnuit din preajma Garii de Vest. Ajunseseram pe la 7 si cateva minute si – teoretic – nu mai aveam mult pana la jonctiunea cu acceleratul de Sighetu Marmatiei ce trebuia sa ajunga la si 7.14  (faptul ca intarzie zilnic intre  „fericitul” caz de sfert de ora – hai sa-i zicem academic – si  100 de minute e o alta discutie pe care o vom purta altadata).

Si dupa ce-a trecut obisnuitul sfert de ceas de care aminteam mai devreme uimit de faptul ca – macar atat! – nu e anuntata intarzierea prognozata (alta discutie e si despre modul in care NU sunt anuntate din vreme intarzierile la aceeasi Gara de Vest ploiesteana!) m-am indreptat spre ghiseul de informatii. Acolo… surprize-surprize!

Deja un grup de navetisti (dupa atata vreme deja am ajuns sa ne recunoastem intre noi) vocifera cu nervozitate. Nu cred ca e necesar sa reproduc onomatopeele, interjectiile si injuriile vocative ce le insoteau. Indemnurile si urarile de bine tindeau sa acopere familiile amploaiatilor pana pe la a saptea spita, iar virgula de dupa cred ca a vea sa cedeze spre cea de-a opta si chiar mai mult.

Pe scurt: TRENUL PE CARE-L ASTEPTAM CA FRAIERII FUSESE ANULAT! Fara sa fie anuntat in prealabil, fara sa fie afisat pe tabela garii, fara motiv. Sau unul atat de strategic incat nu s-a considerat de cuvinta sa fie comunicat si fraierilor platitori de abonamente si bilete.

Sunt curios onor oficialitatile CFR au de gand sa despagubeasca cumva sutele de oameni care nu au ajuns la vreme la serviciu? Situatiunea nu se limiteaza la ziua de azi: timp de o saptamana trenul asta – SINGURUL  cu care se poate ajunge la o ora decenta in Bucuresti – va circula cu o ora intarziere – oficiala, la ea se vor adauga si minutele variabile de care va spuneam.

Sau-  in cardasie cu Ministerul Transporturilor, recte Guvernul – vor sa mai creeze niste locuri de munca in Bucuresti pe spinarea amaratilor de navetisti ploiesteni

24 thoughts on “CFR VEGHEAZA PENTRU TINE

  1. Minunat! Povestea ta e sora/frate/cumnat-de-cârdăşie cu legătura (magistrală!) ferată dintre două mari oraşe din centrul ţării (Sibiu şi Braşov) care avea şi ea un pod mititel pe undeva prin Cârţa. Care, ca orice pod onorabil de piatră, s-a dărâmat. A venit apa şi l-a luat… Acum un an! Şi n-o să facem altul pe râu în jos, pentru ca ministerul responsabil cu deplasările (lor, personale) nu are, si anume, copeici, creiţari şi alţi marafei diponibili. Şi ca sa citez o voce deputăţească: „peste 2.000 de persoane – medici, profesori, munictori şi chiar elevi – care făceau naveta cu trenul pe ruta Sibiu – Braşov sunt afectate „.
    Odată, în vremuri de tristă citare, se chema că se subminează pricopseala naţională. Că de franţuzisme ne-graseiate precum economia nu mai poate fi vorba. Bravos naţiune! Halal să-ţi fie!

  2. Ca la noi la nimeni ! Mai marii care ne conduc nu se gandesc la noi oamenii datorita carora ei sunt acolo unde sunt . Astfel de intamplari ne fac sa ne simtim umiliti , nedreptatiti si fara importanta . De 20 de ani luptam pentru o viata decenta , pentru drepturi fundamentale si nu stiu cum dar suntem tot mai departe de aceste idealuri .
    Prin ’99 eram in Germania intr-o delegatie , plecam de undeva din Germania de est de la Zella- Mellis si trebuia sa ajungem la München . Trenul local de la Zella – Mellis la Würzburg a avut intarziere vreo 30 de minute si am pierdut ICE-ul pana la München . Nu intelegeam de ce la coborarea din trenul local un functionar al cailor ferate ne indica sa mergem la un anumit ghiseu al garii . Cand m-am prezentat acolo mi s-au prezentat in primul rand scuze pentru neplacerea creata si am primit un bon de 100 de marci pentru taxi si un document prin care caile ferate se obligau sa plateasca o noapte la orice hotel mi-as fi ales sa inoptez .
    Din pacate suntem departe , foarte departe de asa ceva !

    • Buna, Marina. Trebuie sa-ti spun ca daca n-as fi vazut cu ochii mei ceva similar in Romania (apropo de returnarea de bani) n-as fi crezut. Dupa parerea mea o mare parte din mizeriile pe care le suportam se datoreaza „pestisorilor” care te infuleca pana sa ajungi la rechini. Indolenta si suficienta lor e incredibila. Nu stiu daca va vine sa credeti ca azi-dimineata pana nu s-au ratoit oamenii la ei pur si simplu nu au anuntat ca nu mai vine trenul. Solutia e schimbarea mentalitatii, dar va mai curge apa pe Dambovita pana sa…

  3. Fiecare cu problemele lui feroviare! Eu tocmai am aflat ca halta din care navetez aproape zilnic, cam decrepita pe dinafara, daca stai sa te gandesti si sa faci poze, e, nici mai mult, nici mai putin decat cladire istorica, mandria cartierului. Acum cladirea s-a impartit in doua si jumatate e restaurant, iar asta iarna am dus un razboi psihologic cu persoanele care vand acolo, pentru ca veneau si inchideau jumatatea ramasa sala de asteptare, in speranta ca intram in localul lor sa ne adapostim de grozavia iernii siberiene care domneste aici 5 luni.

    Eu primesc sa beau ceai si cafea, dar cu voia mea, nu ca urmare a faptului ca am fost incuiata pe dinafara salii de asteptare. Va mai tin la curent🙂

    • ;)))) FOARTE TARE! Pe la noi inca nu mi s-a intamplat asa ceva, dar poate o sa va povestesc odata cum mi-am petrecut noaptea incuiat intr-o gara londoneza ;)))

  4. Si la noi se restituie banii de bilet (sau o parte din ei) daca trenul a intarziat mai mult de 120 minute. Este afisat mare in Gara de Nord. Ce nu e afisat, dar e crunt de adevarat, e ca restituirea se face numai in cazul trenurilor internationale, ca deh, directiva vine de la Uniunea Europeana si nu de la amaratele cai ferate romanesti.
    Interesanta formula magica a marketingului de care povesteste Amalia🙂

    • Eu am asistat la returnarea sumei in cuantum de 50% din pretul biletului in conditiile in care trenul care trebuia sa plece la ora 20.00 din Gara de Nord a plecat la 22.10! Aceasta intarziere incredibila permitandu-mi si mie sa-l prind ;)) La nici 2 minute dupa ce m-am urcat a si pornit eu emitand consideratiunea: „Probabil ca ma astepta pe mine!” ;)) Reactia unui ardelean de vizavi: „Pai bine domnule si nu puteai sa te grabesti un pic?” ;))))) Nu era tren international, daca-mi amintesc eu bine era un accelerat.

  5. Serus! Cred ca pe blog-ul Amaliei am mai povestit eu ceva aventuri cu „Foamea”( a se citi acceleratul Iasi -Timisoara)legate de muuulte…de la minute lungi de intarziere si pana la stratul centimetric de jeg existent in vagoane….In urma cu 3 ani s-a intamplat minunea:”Foamea” cea lunga si jegoasa(avea pe putin 7-8 vagoane) s-a transformat intr-o Foame scurta si cu vagoane noi noute de rapid..si-atat!Oamenii au ramas aceeasi, mirosurile, semintele, manelele,pruncii needucati, intarzierile la fel, nasu’ idem…..asa ca eu merg acasa numai daca ii musai…
    Totusi, mai tare decat nesimtirea CFR-ului ma deranjeaza nesimtitii care calatoresc: vineri am mers de la Cluj pana la Oradea, cu acelasi tren, plin pana la refuz, cu geamuri blocate(ca ne trage curentu’!)cu babe indolente care mi-au reprosat ca m-am asezat pe locul MEU, cand ele statea fara loc sau bilet ..cu tot ce inseama Romania…
    Totusi cel mai crunt drum a fost Cluj-Bucuresti, cand am facut greseala sa merg cu trenul timp de 12 ore……chestie care am patit-o de trei ani consecutiv ca cica se modernizeaza pe valea Prahovei…oare ce? Ca linia ferata sigur nu…
    Cu cat aflu mai multe intamplari de genu cu atat tind sa cred ca nu „Miorita” e definitorie pentru natia romaneasca cu „Ghidul nesimtitului” de R.Paraschivescu…:D

    • Servus Irina! Chestia cu Valea Prahovei, dar si caile ferate romane in general, sta asa: penru ca – cica – n-au fonduri suficiente sa intretina doua fire de circulatie – cum e un minimum de bun simt si se face peste tot pe lumea asta – ai nostri – ca brazii😉 – se multumesc cu unul singur. Si – normal – cand doua trenuri vin din sensuri contrare pe aceeasi cale ferata unul trebuie sa stea prin vreun depou pana trece celalalt. Si asa apar intarzierile, decalajele, etc. Cu nesimtirea… as putea sa-ti povestesc niste chestii atat de autentice incat mi-ai spune ca sunt inventate ;)) Si nu numai pe calea ferata. Ci si prin autobuze sau automobile (intr-o vreme – cand lucram la Casa Presei – am facut, vreo cativa ani, naveta cu „ia-ma nene” ;))

  6. Stati, ca mai am🙂

    La noi, ca regula, trenul vine pe aceeasi linie de fiecare data (cred ca am sa scriu un post feroviar, curand). Dar mai exista si exceptii, si cele mai reusite sunt cele in care ni se anunta de opt ori ca trenul spre Chicago vine pe linia 2, nu pe linia 1, si asta e foarte important, pentru ca trebuie sa treversezi sinele sa ajungi la alt peron. Oamenii trec repede la peronul indicat, anuntul continua la megafon, dar vulpea feroviara batrana de mine nu traverseaza, fiindca stie ea ce stie. Si in timp ce megafonul o tine pe a lui, trenul vine frumusel la linia obisnuita si calatorii se uita cu groaza + revolta cum nu vor putea sa urce, pentru ca usile se deschid numai pe partea cu peronul, adica exact partea opusa celei unde asteapta ei.

    Asta s-a intamplat de mai multe ori, asa ca stau si ma lamuresc pe care linie apare in departare lumina, sa vedem unde urcam noi de fapt. In sfarsit, partea interesanta e ca astia anunta din greu, chiar daca uneori informatia e pe dos.

    E adevarat ca unul dintre mecanicii de locomotiva a fost simtit, a oprit trenul, au trecut cetatenii dezinformati inapoi pe peronul bun si totul s-a terminat cu bine, ca in manualele de franceza din scoala generala.

    • ;)) Draga Amalia, dar ce te faci daca – tot la celebra Gara de Vest – informatiile obisnuiesc sa anunte chestii de genul: trenul e garat la linia… ;)) adica il anunta cand e pe picior/roata de plecare ;)) Sau numaratoarea incepe cu vagonul numarul… si e taman pe dos, iar saracii calatori trebuie sa faca pe peron cursa cu obstacole (si incarcati cu bagaje!).

    • Asta avem de gand: sa le „mangaiem” crestetele cu niste reclamatii, dar cate reclamatii ai auzit tu ca au avut succes in Romania de azi?

  7. Tocmai mi-am amitit de o patanie cu Amtrack-ul din Chicago. Ce frumos am stat 2 ore in campiile cu ceapa salbatica pentru ca o portiune din calea ferata americana era amanetata canadienilor, care, oameni cu chibzuiala, nu vedeau de ce sa treaca trenul nostru inaintea marfarului lor ce venea agale. M-am simtit ca-n Romania!

  8. Iata ca, incet, incet, ne grupam in jurul Garii de Vest si a orasului Chicago🙂

    Eu joc la doua capete, pentru ca si prin Gara de Vest am trecut de multe ori, mergand inspre/venind dinspre Ploiesti Sud – Buzau, ultima fiind locatia unde mi-am pus pirostriile.

    Asa e cu numarul vagoanelor, trebui sa fii inspirat si noroc, sa il „simti”, ca sa nimeresti unde trebuie. In naveta cotidiana de la Chicago am noroc, caci ma urc in tren exact unde ma taie capul si m-am perfectionat atat de total incat ma plasez exact la deschizatura usii, asa, de chestie, nu pentru ca ar fi inghesuiala.

    Duminica placuta!

    • Eehei… sa vezi perfectionare in nimerirea vagoanelor de clasa 1 ;))) Deja onor navetistii „stiu”la fiecare tren pe unde se nimeresc vagoanele mai moderne si mai comode si se pozitioneaza in consecinta. Chiar si nasii stiu ca la vagoanele cu pricina ocupantii sunt abonati si nu ne mai controleaza ;))) Ba mai e si cate unul mai hatru – tot ardelean, de – care ne-a zis odata: „dom’le, eu stiu ca dumneavoastra sunteti oameni de clasa intai, da’de ce pe abonamente scrie clasa a 2-a?”;))))

  9. cunosc naveta cu cfr, fie ea facuta de 2 ori pe sapt timp de 5 ani (bucuresti-crivina, deci aproape de ploiesti dar cu personalul😉 ), dar m-am lasat, preferand drumul pe DN, dar mai rarut, de-asta am si iesit mai bine la socotelile costuri/timp/confort.
    insa prin bucuresti circul cu RATB-ul, care nu se diferentiaza mult de CFR, nici in privinta calatorilor, nici in privinta angajatilor sau a masinilor in sine.
    in schimb, eu m-am apucat de reclamat masiv la RATB acum vreo doua luni, privitor la tot ce ma deranja pe traseu: faptul ca daca vin 3 , 4, sau chiar 5 troleibuze in statie (eu urc de la universitate, de aici bulucul), ultimul opreste cu mult pana in statie si nu mai binevoieste sa opreasca inca o data IN statie, pentru a urca si neatentii/neexperimentatii care nu au fugit repejor hat aproape in intersectie pentru a urca; sau fiindca desi sunt echipate cu aparatele alea pe care scrie ce statie urmeaza si mai anunta si fonic aceeasi informatie, soferii nu prea se deranjeaza sa le porneasca, sau sunt blocate cu afisajul la o singura statie pe tot traseul, de intreaba oamenii din 10 in 10 min daca la prima e gara de nord, sau mi s-a intamplat sa scrie ca e 69, cand onorabilul troleu era 85…si cate altele asemenea.
    surpriza e ca de fiecare data m-a sunat cineva de la RATB (de la a 5-a reclamatie incolo, ma suna deja seful de depou :))) ) si chiar au remediat cele semnalate, inclusiv au redus intervalul dintre doua troleibuze 85 (deci daca stie cineva cat se astepta inainte la 85 si s-a bucurat de schimbare, mie mi se datoreaza🙂 ).
    prin urmare, e posibil sa aiba efect reclamatiile, mai ales daca insistati, mai ales ca in tren sunt mult mai multi calatori, deci vocea poporului e mai vibranta.
    am scris asta fiindca nici eu nu ma asteptam sa se intample ceva anume reclamand a RATB, dar se pare ca mai trebuie sa facem si noi ceva anume🙂, mai ales ca nu am stat la ghisee la coada, am reclamat online, pe siteul RATB, a durat 2 min🙂

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s