ODA PENTRU DOLORES

Cum care Dolores? Dolores O’Riordan. Irlandeza aia cu voce nepamanteana si alura baietoasa. Vocalista trupei THE CRANBERRIES. Ii stiti, nu? Aia care in anii ’90 ne faceau sa sarim pe pereti cu ZOMBIE, SALVATION sau ODE TO MY FAMILY. Am avut norocul sa-i vad live aici, in Bucuresti, la Zone Arena, in anul rock al existentei noastre.

Sigur, Dolores nu mai un fir de iarba cu o voce de heruvim, e dupa patru copii, dar vocea a ramas aceeasi. Si aceeasi bucurie de a canta si aceeasi energie salbatica ce-au propulsat-o ca pe un spiridus in toate colturile scenei. Eram pregatit sa ma simt bine si sa gust spectacolul, dar asteptarile mi-au fost depasite. Au conlucrat si organizarea foarte buna a celor de la Events si sonorizarea excelenta.

Cei peste 10000 de spectatorii au fost extraordinari creand o atmosfera incendiara cum rar am vazut la un concert.

Dolores a aparut pe scena imbracata intr-o rochie baby doll roz cu volane si un bolero din dantela neagra,cu bocanci, manusi negre, lungi, si, la gat, cu un colier, de asemenea negru. A inceput simplu cu „Good evening, Romania!” si s-a lansat imediat in acordurile lui „Analyze” care-a declansat isteria in multime.

Cei prezenti acolo am retrait momentele magice din anii 90, si-am tipat, am aplaudat, am dansat si am cantat fiecare refren impreuna cu The Cranberries ca celule ale unui organism unic, lucru pentru care Dolores a spus: „Sunteti uluitori, sunteti o inspiratie!”.

Nu pot sa amintesc gestul extrem de uman si cald  din finalul concertului, cand artista si-a scos colierul de la gat si l-a daruit unei fetite de 3-4 ani aflata in primul rand. Gest care-a facut multimea sa amuteasca pentru cateva momente inainte de a ovationa pe cantareata.

SETLIST COMPLET: Analyze / Animal Instinct / How / Dreaming My Dreams / Linger / Wanted / Just My Imagination / When You’re Gone / Switch of the Moment / Desperate Andy / Time Is Ticking Out / Can’t Be With You / Ode To My Family / Free to Decide / Salvation / Ridiculous Thoughts / Zombie.
BIS:
Put Me Down / Still Can’t / Promises / Dreams//.

6 thoughts on “ODA PENTRU DOLORES

  1. he, he… neataaaaaaaaaa! si multam! am audiat cu placere si am citit cu drag cronica. daca i-ai laudat inseamna ca ti-au placut si cum te stiu selectiv si rafinat in gusturi…
    n-o mai fi aratand ea fir de iarba dar nici bunicuta precum sinead, o pandeste si pe ea catabolismul, ca pe noi, toate. si oricum, vocea e cea care ii da valoarea pe care o are.

  2. …ai dreptate, este emotionant gestul pe care l-ai relatat!
    jos palaria in fata oamenilor care nu uita cat de importante pot fi aceste intamplari pentru un copil….
    eu le datorez doua astfel de amintiri celor de la Iris.
    copilul meu isi aminteste si acum faptul ca a fost sarutat pe frunte si ca i-a fost dedicata o piesa!
    cum as putea eu sa recompensez un astfel de dar?

  3. Aceasta este povestea, spusa foarte pe scurt: asa a implinit copilul meu trei ani, la Teatrul National.

    Si acum isi aminteste prima lui intalnire cu Cristi, la Peninsula, cand l-a sarutat pe frunte.
    Era al doilea concert dupa transplant, orice atingere putea sa fie fatala (dupa transplant, imunitatea este la limitele cele mai de jos).

    Imi este ciuda pentru ca aceste povesti nu au fost mai stufoase, dar imi gasesc cu greu cuvintele. Totusi, vorbesc despre copilul meu!

  4. Ai multa dreptate. Tocmai din acest motiv am incercat sa povestesc, cat am putut de scurt, povestea unei „pilde” din copilaria fiului meu. Macar atat sa fac si eu pentru oamenii care ma ajuta sa-l cresc frumos…. care ma ajuta sa-l fac sa aiba idealuri!

Lasă un răspuns

