CRAMPEIE LONDONEZE (1)

Asa cum ati banuit, m-am refugiat de canicula (prin intermediul concediului) la racoare. Cum n-aveam prea multe idei despre unde-as putea poposi la ” loc cu racoare si verdeata”, dar fara cazare definitiva ;)) am activat invitatia unor vechi si dragi amici londonizati de vreo cativa ani.

Ar fi neelegant din partea mea sa va descriu zilele tipic londoneze cu dimineti stralucitoare si cer trasnind de senin urmate de pranzuri mohorate, cu vant cu sfichiuiri  pluviale si apusuri solemne scapatand aur topit peste acoperisuri.

Pentru mine o vreme perfecta adica ;))  Oarece divergente de opinie rasunau dinspre jumatatea-mi legala infasurata pana-n crestet intr-un poncho impermeabil ;))

Asadar fara alte adaugiri si preambuluri va ofer fotograme ale primei zile: Victoria Station, Palatul Buckingham, Palatul Parlamentului (Big Ben, ‘fcourse), Trafalgar Square, Covent Garden Market, Leicester Square.

22 thoughts on “CRAMPEIE LONDONEZE (1)

  1. cum s-ar spune: perfect weather, perfect time!🙂
    mă bucur pentru tine. nu am fost niciodată la londra, dar mi-ar place să vizitez dealuri englezeşti, satucele lor…

  2. Superbe poze! De abia astept sa am si eu bani sa pot calatori. Si mie tot genul acesta de vreme imi prieste de minune. Parca prea mult cer senin ma mohoraste pe mine.

    Si ocolind subiectul putin: pisica, cea din poza este mata/motanul tau? si eu am o pisica identica, foarte strengara.

    • ;))) pisica mea-i motan. Il cheama Fluffy si e un persan lenes, manipulator si cu maniere canine. Nici noi n-am prea avut bani, dar exista intotdeauna subterfugii pentru a calatori. Deja pentru locurile pe unde-am fost pot sa va dau tipsuri si itinerarii batute pedestru😉

    • @Amalia: sa stii ca Barcelona este si orasul meu favorit: am fost deja de 2 ori si vreau sa ma mai intorc acolo. Londra nu m-a dat pe spate (a fost a 2-a sansa pe care i-am acordat-o si n-a fructificat-o ;)) Si nu te plang eu pe tine care ai ditamai Americile la dispozitie ;))
      @pisica: dealurile si satucele n-am apucat sa le vizitez, dar in drum spre Stonehenge amicul Geo a ratat intrarea pe autostrada in beneficiul nostru: am parcurs vreo ora prin peisaje englezensti asa cum am vazut numai prin filme. Muuult-muuult mai interesante si de vizitat decat cartierele londoneze. De unde concluzia: daca mai ajung in Anglia va fi numai cu masina sau cu inchiriere de masina la destinatie.

  3. Ionut, am fost si eu recent la Londra, o spt la inceputul lui iulie. In interes de serviciu, dar tot am apucat sa ma plimb din plin. Si hotelul unde am stat era chiar pe langa Victoria Station, in zona Muzeului Tate…. deci parca am trait un deja-vu cand am vazut pozele tale, pentru ca am mers chiar pe acest traseu de multe ori…am preferat sa iau Londra la pas si am mers de mi-au sarit ochii din cap…Nu stiu Barcelona cum e, ca nu a dat norocu’ peste mine sa ajung acolo pana in prezent, dar eu sunt chiar innebunita dupa Londra…Enjoy!

    • @ Adnya: Iti doresc sa dea norocul peste tine ;)) N-am zis ca Londra nu e frumoasa. Nici pe departe. Daca n-ar fi avut locuri frumoase, n-as fi facut nici fotografii. Am zis ca nu-i pe sufletul meu. Nu are acel je ne sais quoi care sa te faca sa te reintorci mereu si mereu si mereu…

  4. 😉 deci m-am inspirat bine din midsomer murders! acuma glumesc, dar recunosc ca trag cu ochiul uneori la serialul ăsta doar ca să văd sătucele acelea.
    cum te ştiu cu percepţie vizuală bună, nu mă îndoiesc că ceea ce ţi-a plăcut, m-ar încânta şi pe mine.
    în mod similar şi satele din austria sunt mai frumoase decât marile aglomerări. drumul vinului care duce spre dunăre, pe noi ne-a impresionat tare mult.

  5. Ionut, salutare, vaai te rog sa nu hulesti, nu vorbi asa de Londra ca nu te-a „dat pe spate”..dragul meu, eu am fost la Londra de 3 ori in viata asta prapadita, ultima acum in luna iulie, impreuna cu dragul meu! De celelalte 2 ori am fost cu business ca sa zic asa, si desi alea au fost mai indestulate si mai bine cazate, acum, ca m-am plimbat cu el, si-am vazut cu ochii lui totul Londra mi-a ramas pentru totdeauna in suflet si-n minte! Cu tot ce ai fotografiat tu acolo and then some🙂
    Mie mi-a placut imens cafeaua de la Starbucks bauta pe iarba din Hyde Park, dupa amiezele lenevoase in Kensington Gardens, pe sezlong (o lira jumate da’ boiereala costa :-)!) cu o carte sau doar cu ochii inchisi, motaind, cu veveritele lor prietenoase care vin pina linga tine si te lasa sa le mingii si pe care eu ma incapatinam sa le strig „Mariana” si „Ritza” desi iubitul meu ridea de mine si zicea ca probabil le cheama ‘Eileen’ si ‘Diana’…nu mi-a placut Primark-ul si niciun magazin de pe Oxford Street, m-a luat tahicardia de la aglomeratie, nu mi-a placut mincarea lor si nic aglomeratia infernala, dar mi-a placut la Turnul Londrei, mi-a placut plimbarea cu double deck-ul, am fost in extaz la Phantom of the Opera….la capitolul frivolitati personale au dom’le la Tesco Metro o cheese pie cu raspberry de amc arat-o in rucsac pina la Bucuresti de nebuna ce sunt, au ris si oamenii aia la vama de mine. M-au intrebat „what u have in there?” si-am raspuns senina „aaaaaaaa a cheese pie?!?”. Ei – condescendenti – „u like it that much, uhm? Don’t u have that back home, a?” iar eu, un pic tifnoasa „no, we don’t! We actually have better but yours was cheaper”🙂
    Foarte frumoase amintiri, foarte frumoasa Londra! N-as vrea cu siguranta sa traiesc acolo (eu vreau la Viena, mie acolo-mi trebuie!) dar daca as mai avea ocazia sa o revad as pleca….si maine!
    Cu drag

    • Sal Anca! ;)))) Ba sa hulim, sa hulim ca asa progresam ;)) O sa pun si foto de la Turnul Londrei😉 Eu am descoperit mustarul tipic englezesc (var bun cu cel ruso-basarabean, adica mai mult hrean) si m-am intors cu 2 borcane in tara ;))) Si n-am zis niciun moment ca nu am avut clipe placute in Londra, ci numai ca nu se situeaza printre destinatiile mele favorite si ca nu-mi doresc sa ma intorc prea curand in orasul de pe Tamisa. Si eu am fost a doua oara in Londra. Si nu mi-a placut nici prima data ;)) Si pentru ca tu ai vazut cam ce-am vazut si eu te anunt ca o sa ai de vazut si fotografii de la Stonehenge, unde probabil ca n-ai ajuns ;)))

  6. salutare…si eu am ajuns in Uk si ca si tine Ionut nu m-a impresionat asa cum m-a dat gata Barcelona. In Uk, am ajuns pe langa Londra si in Exeter (in drum am vazut si eu Stonehenge dar eram atat de ametita de condusul altfel decat la noi, incat nu am ramas uimita de acest punct turistic al englezilor)….mai la tara ca sa zic asa e frumos mai ales ca totul e verde, curat, casutele sunt mici, cochete, pline cu flori iar imaginea de ansamblu intr-adevar seamana cu cea din filmele englezesti….in Barcelona in schimb am senzatia ca mereu este ceva de descoperit, motiv pentru care mereu astept sa ma reintorc cu drag …..vacante cat mai placute tuturor !

  7. Dragii mei, mii de scuze, dar se pare ca niste probleme recente cu serverele (mutari de pe unul pe altul) au facut sa dispara mesaje postate in cursul zilei de ieri.
    Speram ca firma care ne asigura hostingul va remedia complet si definitiv problema, si mesajele vechi vor reaparea.
    Va multumim pentru rabdare si intelegere.

  8. Eu astept sa cresc mare (in salarul cel cu -25%) si apoi o sa ajung la Londra…
    Acum am fost oleaca mai aproape, la Budapesta unde a fost superb…..si unde nu puteam sa nu ma intreb de ce Dunarea lor in care se oglindeste o istorie nu seamana deloc cu Dunarea noastra in care se oglindesc pet-uri….of…of…
    Oricum mai am multe de bifat pe harta-mi de calatorie…cred ca Barcelona sau Amsterdam o sa fie urmatorul punct..in urmatorul concediu..

    • Ah, Budapesta… Am stat numai cateva zile, dar m-am indragostit ireversibil de acel oras. N-o sa uit niciodata drumul prin orasul vechi sau croaziera pe Dunare cu povestea legendara a orasului interpretata in limba romana de cele mai nepotrivite voci pe care le-am auzit vreodata ;))) Al 3-lea oras in topul personal dupa Barcelona si Roma. Foarte-foarte aproape de Roma ;))) Iti sugerez Barcelona prin subterfugiul pe care l-am folosit noi: cazare in Callelas (cea mai apropiata statiune de pe Costa Brava de Barcelona) de unde poti luat trenul spre Barcelona (aprox. 30 de min) – la intrarea in oras trenul se transforma in metro si te lasa oriunde ai chef sa cobori – au sistwm foarte bine pus la punct. Daca te hotarasti iti fac si itinerarii cu ce merita vazut cu maximum de economie de timp ;))

  9. Of…hotarata sunt de la inceputul anului…insa nemernicii astia de politicieni au fost mai hotarati ca mine si mi-au taiat din salar….
    Asa ca anul asta sa zic merci ca am ajuns si acolo si mai merg la niste prieteni in Germania .
    Astept anul viitor cand probabil ori ma supar ‘negativ” si plec de tot din tara, ori de ciuda ca nu am bani am sa-mi fac un concediu de pomina….😀

Lasă un răspuns

