0IMG_8668

SCURT INTERMEZZO LOCAL: ultimul samaritean din Romania

Intrerup exasperanta (pentru unii) rememorare a sejurului londonez cu ceva intamplat ieri seara.

M-am intalnit cu Dan Teodorescu in Herastrau pentru o scurta sedinta foto pentru ilustrarea interviului ce va sa-i apara in numarul de octombrie al revistei Tango. Dupa terminarea acesteia, afland ca eu fac naveta la Ploiesti, Dan s-a oferit sa ma repeada pana in urbea republicana. Am fost miscat, dar am declinat oferta intrucat urma sa-mi recuperez jumatatea legala de la Gara de Nord. Asa incat taximetristul Dan Teodorescu m-a repezit pana la gara. In fata statiei de autobuz de vizavi de casele de bilete am avut parte de-o scena care ne-a stupefiat.

Un cetatean isi „verticaliza” statura la orizontala, desirandu-se de-a curmezisul soselei, exact in fata autobuzului oprit in statie. Si eu, si Dan am crezut in prima clipa ca e vorba de vreun protestatar extremist dornic sa destabilizeze fragilul echilibru al orarului RATB.

Un samaritean de pe trotuar s-a apropiat de aurolacul ce-si decortica creierii pe macadamul incins de soarele amiezii. A reusit sa-l ridice in fund, dar nu sa-l si convinga sa se miste vreun centimetru. In timpul asta masinile siroiau pe langa ei claxonand a pustiu. Omul a renuntat, iar aurolacul s-a reintins pe caldaram.

O dupa-amiaza obisnuita. In Bucuresti.

9 thoughts on “SCURT INTERMEZZO LOCAL: ultimul samaritean din Romania

  1. Cum de ce, Alina? Stii tu ce complicat e in patria noastra sa repari masina, cu autorizatii si toate alea? Si apoi, poate soferul masinii sta la tine in cartier si duminica, auzind de voie, cu de-a sila, slujba din boxele isterice se va simti mustrat in constiinta-i si impins fonetic de la spate spre cainta.

  2. Copilasule virtual, nu fii naiv! Eu m-am dezvatat de compatimit si atitudini intelegatoare. Daca nu are nimic de pierdut probabil nici el n-o fi o pierdere. Mai bine nu-mi dau drumul la invective, si asa in tara asta or ramanea numai hotii si milostivii, restul, de voie de nevoie, s-or duce care pe unde.

  3. Ionut, samariteanul l-a ridicat pe individ in fund ca sa vada mai bine numarul masinii care urma sa il calce🙂 Asta ca, apoi, daca ar mai fi ramas in viata, sa nu fie acuzat ca a ajuns la spital pentru supradoza de „aerosoli” lavabili.
    Si eu am „traversat” o babuta … beata, care a picat pe mijlocul trecerii de pietoni si pe care am fost tentata sa o ocolesc (ceea ce nu-mi sta in fire), insa m-a lovit brusc nu stiu ce, probabil mirosul pe care il degaja, si am sprijinit-o pana la babuta de pe trotuarul celalalt, care vindea flori si stia sa faca glume cam fara petale.😀

  4. Halal naţie română!
    Zău aşa, ce subiect haios: un adolescent zace pe asfalt şi cei care trec pe lângă el claxonează, fluieră, emit sentinţe, îşi bat joc, huiduiesc, construiesc filozofia înaltă a justificării comodei nepăsări şi a nesimţirii (citeşte: impotenţei de a simţi) învelite în scuza „nu e treaba mea”, „în ţara asta rămân numai hoţii şi milostivii” şi alte aiureli care nu fac decât să accentueze sinistra lipsă de omenie, de elementară compasiune faţă de seamănul căzut, pe deasupra un amărât, cum văd eu din poze! Să nu vă gândiţi că s-ar putea, şi să nu dea Domnul, ca mâine să fiţi voi căzuţi!
    Ce plăcere trebuie să-l scuture pe cel care priveşte din înălţimea bunăstării sale, că iată, e mai bun, mai tare, mai priceput, mai deştept, mai colţos şi mai bine adaptat decât jigodia din drum! Cu ce mulţumire trebuie să-şi întoarcă ochii de la el, că nu îi este-asemeni! Dacă nu ai puterea (morală) să-l ridici din drum, atunci ar prinde bine măcar o tăcere de genul „filozof rămâneai”. Ah, compasiune, empatie, atitudine! Ce cuvinte desuete! Un râgâit satisfăcut le ţine astăzi locul…

    un cititor-admirator,
    Nicuşor

Lasă un răspuns

