P1130547

OZZY BUNA!

Ozzy scream pe YouTube

Asa se incheia mailul pe care amicul Marcel Platon (PR-ul City FM) mi-l expediase cu amanuntele acreditarii pentru concertul lui Ozzy Osborne. Si- a fost o zi de pomina. Nu ascund faptul ca – nefiind unul dintre fanii puri si duri ai lui Ozzy – m-am dus la concert cu sentimente amestecate. De fapt, vineri – cand coboram cu liftul de la sediul City FM din Piata Victoriei – intrebat fiind „cum crezi ca va fi concertul?” am raspuns sincer ca dezamagit fiind de alte trupe mari ce-au concertat pe la noi nu ma astept la mare lucru. Nu puteam gresi mai mult.

In deschiderea concertului au cantat COMA si LUNA AMARA. Ei au fost OK, insa sonorizarea a fost ingrozitoare. Vocile erau ininteligibile si inecate in cacofonia instrumentala. Totusi au reusit sa incalzeasca suficient atmosfera astfel incat, in momentul in care Ozzy ne-a tachinat din culise asupra fondului sonor prea redus al audientei, spectatorii sa tipe suficient pentru a-l aduce pe scena. Nu ascund faptul ca deja in momentul respectiv asteptariel mi se diminuasera substantial. O colega din presa ce ajunsese in spatele scenei ne-a informat confidential ca a fost chemat un doctor pentru Ozzy pentru ca nu se simtea bine de la o salata pe care o mancase. Si, intr-adevar, BARK AT THE MOON (piesa de debut) a cam fost latrat a jale si pustiu: Ozzy parea un mosulica pensionar care se sprijinea in microfon precum ciobanul mioritic, abia capabil sa emita versurile pieselor care-l facusera celebru. Sonorizarea dogita si complet aiurea concura si ea la diminuarea urmelor de vag entuziasm ce mai interactionau cu pesimismul meu congenital. Urmatoarele 3 sau patru piese n-au reusit decat sa-mi duca cheful de concert exponential spre 0 absolut.

Apoi, brusc, dupa mai multe ceaiuri fierbinti baute intre piese si – poate – cu reglajul celor de la tehnic, am vazut de ce Ozzy Osborne e denumit Prince of Darkness ;)) Absorbind parca din energia publicului Ozzy a renascut (trebuie sa spun ca a fost un public fantastic aseara: s-a cantat, urlat, fluierat, tropait la unison – nu pot decat sa-mi para rau de locuitorii cartierului Floreasca, dar cred ca asta a fost cel mai zgomotos concert de care-au avut parte ;))) Cu o fata zambitoare de Puck Morrigan si cu gesturi teatrale de necromant Ozzy a oficiat sub cerul negru si curbat de catedrala gotica un miracol heavy metal.

Inspirat de o pustoaica catarata pe umerii prietenului ei si care agita un steag, Ozzy s-a intrerupt la mijlocul piesei, s-a intors spre cei din spatele scenei si a urlat cerandu-le ceva similar. I s-a adus imediat un tricolor pe care l-a facut sa fluture pe scena, iar apoi si l-a pus pe umeri ca o pelerina. Dupa terminarea piesei si l-a petrecut in jurul gatului ca pe o esarfa si l-a pastrat tot restul concertului. Adesea, vizibil emotionat de atmosfera de la Bucuresti si cu o expresie de incantare extatica saruta tricolorul si spunea: Va iubesc pe toti!

Fara efecte pirotehnice sau de lumini extravagante, fara decoruri fastuoase sau costume elaborate, Ozyy a demonstrat ca simpla bucurie de-a fi pe scena si dragoste pentru arta sa sunt suficiente pentru realizarea unui show total, memorabil, de regretat de toti pentru toti cei ce l-au ratat. Si da, au existat si galetile de apa, tunul cu spuma (nu vreau sa fi fost in pielea celor din primii zece metri de la scena ;))), dar doar au condimentat spectacolul Ozzy. Un artist pentru care am – acum – tot respectul si admiratia si caruia-i sunt recunoscator ca mi-a oferit (adesea sontacaind datorita varstei, tinandu-se adesea de ficat datorita efortului, adesea cu respiratia suierand sacadat) o lectie despre cum poti sa arzi pana la capat si ca William Blake a avut dreptate spunand: „Drumul excesului duce la palatul cunoasterii.”

Bravo CITY FM! Ati ridicat stacheta foarte sus pentru urmatorul concert pe care-l veti organiza ;))))

24 thoughts on “OZZY BUNA!

  1. Am trait exact aceleasi sentimente, am avut aceleasi senzatii, chiar si faptul ca NU venisem la concert ca fan declarat al muzicii lui Ozzy, ci doar ca fan al personalitatii lui „cretine”🙂 Am vrut sa vad omul de aproape, sa vad daca nu cumva ma fascineaza doar mitul, marketingul din jurul lui. Am fost spectator fidel al „reality show”-ului din viata familiei lui, de acolo mi se trage Ozzy-filia asta. Am plecat de la concert cu inima plina de admiratie, e un om viu si agitat, ciudat si „de iubit” in aceeasi masura.

    • Buna Carmen. Ma bucur ca ai poposit pe la mine si mi-ai adeverit trairile ;)) Nu cred ca anul asta se putea incheia mai potrivit decat cu asemenea concert. Cu adevarat Ozzy a fost cireasa de pe tortul rock 2010 ;))

    • Ana, daca e prietenul tau de ce n-ai fost la concert? Si uite ca am inserat si videoclipul unei piese cantate de Ozzy la Bucuresti (imi pare rau ca n-am putut filma nimic, dar stafful osbornian a fost inflexibil) ;(((

  2. Ionut, nu-i poti cere prietenului tau bani de bilet; daca poti sa-l ajuti cumparandu-i muzica, live sau imprimata, bine, daca nu, stai in banca ta cu aspect de scaun de birou si te dai aproape gratis pe youtube🙂

  3. Chiar a fost o lectie de echilibru venita, in mod paradoxal, tocmai de la un om care a uimit prin excesele sale.
    Jos palaria pentru artistii care stiu sa ramana vii, sa aiba flux instant cu cei pentru care canta fara sa fie nevoiti sa-i minta, sa se prefaca altceva decat este.
    Nimic surprinzator! Doar vorbim despre un „dreamer”.

  4. Ionut, te rog scrie un topic nou, ceva de genul „Kiss versus Patricia Cass” sau „Bun raMassive Attack” caci, din deasa accesare a Tango-ului🙂 , am ajuns sa inchei e-mailurile cu ozzy buna si sa ma corectez cand ma prind🙂

  5. Ionut, n-o sa te intreb ce moment nasol, ca tu n-ai privilegiul anonimatului🙂 In schimbul surasului, am primit o vorba buna, mi se pare ca ai dat mai mult decat ai primit🙂
    Hai clateste-ti ochii cu niste codane si infunda-ti urechile cu sunete de la prietena neoficiala a lui Ozzy (ma calific si ca fiica, give or take a few years – mie sau lui🙂 ) Am vazut Pain in concert. Dupa ani de rontait note, concluzionez ca omul e 70% muzica si ca aceia care au spus ca e 70% apa erau afoni, surzi sau de-a dreptul rauvoitori🙂

Lasă un răspuns

