IMG_5497

CELALALT CRACIUN AL CUVINTELOR

Da, pentru mine a venit inca un Craciun. Mai devreme, mai neasteptat, dar la fel de frumos si plin de amintiri. Amintiri ce parusera erodate de timp ca reclamele si afisele colorate lasate prea mult timp la soare. Si-a fost nevoie de numai cateva ore si farmecele a cinci magi ai sunetelor pentru a le reda culorile si profunzimea.

M-am indragostit iremediabil de CELELALTE  CUVINTE inca de la primul lor album „Celelalte Cuvinte” din 1987. Eram inca la liceu si nu „stiam” muzica. Spre deosebire de colegii mei de generatie citeam foarte mult, chiar si pentru vremurile alea. Nu mergeam la „chefuri”, nu bateam discotecile si eram paralel cu muzica si mai ales cu rockul.

Sansa a vrut – ca tot pe-atunci – sa frecventez un cenaclu literar. La Casa Stiintei si Tehnicii pentru Tineret din Buzau. Asta mi-a bagat in buzunar o legitimatie. O chestie din carton prost, ca rupta dintr-o cutie de pantofi. De un  cenusiu urat, cu dunga transversala rosie, scris cu pix albastru, cu stampila si cu poza mea. Cheia care-mi garanta intrarea gratuita la toate evenimentele culturale. (Multumesc Calin Ghetu, recunostinta mea vesnica!)

Asa am ajuns sa particip la zilele de marti care erau altceva. Era ziua in care Florian Pittis venea  la Buzau ca sa puna la video Hair sau The Wall, traducandu-le in direct la casti dintr-un colt al scenei si oferind un spectacol in sine prin modul in care interpreta muzica.

Asa am ajuns sa ma uit si sa comentez  impreuna cu cei de la Iris – fara sa-mi dau seama cine sunt- videoclipuri Pink Floyd, Led Zeppelin sau ZZ Top. Pana seara cand l-am vazut pe Cristi Minculescu pe scena.

Asa am mers la cinemateca organizata (tot in Buzau) de metodistul de la Preoteasa si l-am cunoscut pe Radu Gabriel de la Voua.

Asa i-am ratat pe cei de la CELELALTE  CUVINTE pentru ca am plecat in armata cand au venit sa cante la festivalul de rock. Dar deja le stiam pe de rost intregul album.

Sincer, m-am dus la concert cu inima indoita. Am avut parte de prea multe imagini sfaramate si mituri daramate. Concertul trebuia sa inceapa la 20.00, iar la 19.30 sala era pe trei sferturi goala. Apoi, usor-usor, s-a umplut (chiar nu m-am asteptat la atata lume!).

Pe ecranul din satin alb ce obtura scena au inceput sa curga imagini ca crestaturile pe un raboj. Treizeci de liniute barate cinci cate cinci.  Treizeci de ani de muzica. Treizeci de ani de CUVINTE.

Au inceput cu imaginile celui care n-a mai apucat sa se bucure ca, si dupa 30 de ani, muzica lor inca suna la fel de bine ca pe discuri. Si ca – mai ales ca – vocea lui Calin Pop e nealterata de timp, de viata.

Dupa Oglinda, au urmat rand pe rand piesele de rezistenta de pe toate discurile formatiei in ordine invers cronologica.

Concertul a fost o lunga (4 ore in loc de cele 3 anuntate!), si aspra (si pentru interpreti si pentru unii spectatori) si deloc stearpa sosea. Spre re-nastere.

N-au lipsit Pasarea de plumb, Zmeie, Se lasa rau, Lupii, Asa e viata mea, Iarba prin par, Fantana suspinelor, La ceas tarziu, Un sfarsit e un inceput etc.

Spectacolul s-a incheiat (bisat prelung) pe acordurile piesei Daca vrei, cu sala in picioare cantand, iar rockerii de pe scena ascultand. Cantand impreuna.

Si apoi, peste toate s-a adunat tacerea vorbitoare a celorlalte cuvinte si s-a culcusit in inimi. Pentru inca 30 de ani. Sau 30 de secole.

Pentru totdeauna…

PS: pentru cei care nu-i stiu: Călin Pop – voce, chitara; Marcel Breazu – bass; Leontin Iovan – tobe; Tiberiu Pop – clape, voce; Ovidiu Rosu – sunet

4 thoughts on “CELALALT CRACIUN AL CUVINTELOR

  1. Frumos le-ai marcat aniversarea!

    Si pentru mine au insemnat enorm. Sunt o bucatica din „liceul” meu, una foarte importanta.
    I-am remarcat pentru ca mi se parea mie ca duc mai departe mostenirea Pheonix. Asa mi se parea.

    Ma bucur ca ai revenit. Sa fie intr-un ceas bun!

Lasă un răspuns

